עלייה של כ-66% ברווחי חברות המעו"ף ברבעון השלישי

טבע הציגה את הרווח הרבעוני הגבוה ביותר, בזק את השני בגובהו וכי"ל את השלישי ■ הרווח המצרפי הרבעוני של חברות המעו"ף הסתכם ביותר מ-10 מיליארד שקל ■ בחודשים ינואר-ספטמבר עמד הרווח המצרפי על כ-24 מיליארד שקל, שיפור של 20% לעומת אשתקד

כמו כל רבעון מאז פרץ המשבר הכלכלי בשווקים, גם את הרבעון השלישי של 2009 לא יישכחו המשקיעים בבורסה במהרה. למרות הבשורות השליליות שהגיעו בימים האחרונים מכיוונה של דובאי, שהזכירה למשקיעים כי עדיין מוקדם להכריז על סיום המשבר, מגמת המסחר ברבעון הייתה חיובית באופן חד משמעי, כשהמשקיעים נאחזים בנתוני מאקרו שונים שמגיעים מארה"ב.

בסיכום הרבעון יכולים המשקיעים לשאוב אופטימיות משמעותית מהנעשה בזירה המקומית, לאחר שהרווח המצרפי של חברות מדד המעו"ף (למעט הראל, שלא פרסמה את דוחותיה עד ירידת העיתון לדפוס) רשם זינוק של כ-66%. הרווחיות של החברות הגדולות בבורסה ברבעון החולף הגיעה ליותר מ-10 מיליארד שקל, כשבתשעת החודשים הראשונים של השנה היא זינקה בכ-20% ליותר מ-24 מיליארד שקל.

בולטות: טבע ובזק

יחד עם זאת, הכנסות החברות עדיין במגמת נסיגה. אלה הצטמקו ברבעון בכ-5%, והתקרבו ל-89 מיליארד שקל. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה שמרו ההכנסות על יציבות, והסתכמו ב-234.5 מיליארד שקל.

החברות של נוחי דנקנר ממשיכות לבלוט לחיוב בזכות רווחי ההון שהן ממשיכות לרשום ממימושי מניות בנק קרדיט סוויס. כור ודסק"ש רשמו יחד רווח נקי של יותר ממיליארד שקל, אולם הן עדיין רחוקות מהיקף הרווחיות הרבעונית של טבע . חברת הפרמצבטיקה ממשיכה במסורת שלה להוביל בפער ניכר את על יתר חברות המעו"ף ותורמת לבדה כ-30% מסך הרווח הנקי של החברות, לאחר שהציגה רווח רבעוני של כ-3 מיליארד שקל.

לצידה של טבע בולטת חברת בזק , שמציגה ביצועים מרשימים אף היא ברבעונים האחרונים, כשברבעון השלישי היא זוכה בתואר הסגנית של טבע, עם רווח נקי של כשני מיליארד שקל.