הם לא יכלו לסרב לה

מנכ"ל פרוטליקס אמר כמה פעמים כי הוא מעוניין למצב אותה כחברת ביוטק עצמאית

1. דוד אביעזר, מנכ"ל פרוטליקס, אמר בחודשים האחרונים כמה פעמים כי פרוטליקס מעוניינת למצב את עצמה כחברת ביוטק עצמאית ולא להימכר - אלא אם תקבל הצעה שלא ניתן לסרב לה.

ההסכם הנוכחי מעמיד את פרוטליקס בנקודת זינוק מצוינת לעמוד בהבטחתה. פעילות הייצור כולה נותרת ברשותה; זכויות השיווק בישראל נותרות בידיה כך שהיא תוכל להתנסות בשיווק וללמוד איך עושים זאת מפייזר - אחת המומחיות האולטימטיביות ביותר; העסקה צפויה להכניס לה בשנה הקרובה לפחות 115 מיליון דולר, אותם היא תוכל להפנות להשקעה במוצרים הקיימים שלה; ולחברה צנרת מוצרים ופלטפורמה המאפשרת פיתוח מהיר של מוצרים נוספים.

מאחורי ההחלטה להילחם על עצמאותה של פרוטליקס עומד, בין היתר, יו"ר החברה, אלי הורביץ. האחרון עמד במילתו לשוק כשנתן יד חופשית לחברה אותה הוא מוביל כיו"ר ובה שימש כמשקיע בולט, לחתום על הסכם שאינו מול חברת טבע. האירוניה היא שאולי דווקא תשומת הלב של השוק וגושפנקא מחברה כמו פייזר, עלולים להוביל לאותה הצעה שאי אפשר לסרב לה.

2. לפני פחות משבועיים פורסמה ב"גלובס" כתבה ובה נטען כי פייזר עדיין לא התחברה באופן משמעותי לביומד הישראלי. הדברים נאמרו אף על פי שבאותו הזמן הייתה פייזר בשלבי חתימה מתקדמים של ההסכם עם פרוטליקס. הפוטנציאל של שוק הביומד הישראלי אמנם ידוע לבכירי פייזר, אך הם עדיין לא פיתחו לגביו את התלהבות האופיינית לחלק מהחברות הרב-לאומיות האחרות. ייתכן והעסקה הנוכחית תהווה פתח לחיזוק הקשר בין פייזר וישראל.