צ'רלס פלוסר: "ה'פד' צריך להעלות את הריבית בקרוב"

פלוסר הוא נשיא הבנק המרכזי של פילדלפיה ■ פלוסר הזהיר כי אם לא ייעשה כן, "האינפלציה תעלה לרמות בלתי מתקבלות על הדעת" ■ "אני מניח שיחלפו כמה שנים לפני שנראה את שיעור האבטלה יורד לרמות סבירות"

צ'רלס פלוסר, נשיא הבנק המרכזי של פילדלפיה וחבר ה'פדרל ריזרב', נאם הערב (ג') ברוצ'סטר, ניו יורק והיה לראשון מקובעי המדיניות המוניטרית בארה"ב שקרא בגלוי להעלות את שערי הריבית האפסית בארה"ב.

פלוסר, הידוע בארה"ב בדעותיו הניציות בכל הנוגע לאינפלציה, היה בין הבודדים שביקשו בזמנו שלא להוריד את הריבית בחדות כל כך במהלך הורדות הריבית המסיבי שנקט ה'פד' במהלך המשבר הנוכחי. כזכור, בפרוטוקולי הריבית האחרונים שפורסמו ציינו חברי ה'פד' כי הם מתכוונים להשאיר את הריבית ברמתה הנמוכה "לתקופה ממושכת". כלכלנים אמריקניים מצפים כי ה'פד' לא יתחיל להעלות את הריבית לפחות את למחצית השנייה של 2010.

פלוסר, שאמר כי הוא מרגיש בטוח יותר כעת בהתאוששות הכלכלית, ציין כי ה'פד' צריך להעלות את הריבית "בקרוב" ולהפסיק להזרים כספים למערכת הפיננסית. פלוסר הזהיר כי אם לא ייעשה כן, "האינפלציה תעלה לרמות בלתי מתקבלות על הדעת".

בנוגע לשוק העבודה ציין פלוסר כי "התאוששות שוק העבודה מהמיתון הנוראי תיקח זמן. אני מניח שיחלפו כמה שנים לפני שנראה את שיעור האבטלה יורד לרמות סבירות".

לדעת פלוסר, צמיחת התמ"ג בשנתיים הקרובות (2010-2011) תסתכם בארה"ב ב-3%.