איפה משיגים מידע פנים

כך אפשר לנצל דיווחים מחוץ לשעות המסחר כדי להשיג יתרון על פני שאר המשקיעים

לפני קצת יותר משלוש שנים, התכוננתי לקנות מניה של חברה קטנה כלשהי. ואז, רגע לפני שלחצתי על כפתור הקנייה, הודיעה החברה על חתימת חוזה חדש עם חברה גדולה, ומחיר המניה הכפיל את עצמו בתוך שניות בודדות.

מובן שהייתי מתוסכל, אבל אז החלטתי לבחון את העניין, ולהפתעתי גיליתי שניתן לדעת על דיווחי חלק מהחברות הנסחרות בארצות הברית לפני מרבית המשקיעים האחרים, ולתרגם את היתרון הזה לכסף.

אוצר בלום באינטרנט. שלושת האתרים החינמיים הבאים:

marketwire.com

prnewswire.com

businesswire.com

מביאים את מרבית הדיווחים של החברות הנסחרות בבורסות בארצות הברית מיד עם פרסומם באתר רשות ניירות ערך האמריקאית ולאורך שעות המסחר הרציף (תשע עד ארבע שעון ניו יורק). הדיווחים האלה מתפרסמים מיד גם באתרים הפיננסיים הפופולריים (דוגמת גוגל או יאהו).

אבל מחוץ לשעות המסחר, בעיקר לפני הפתיחה ובמיוחד עבור החברות הקטנות, מתאחר פרסומם של חלק לא מבוטל מהדיווחים בכמה דקות, ולעיתים אף בחצי שעה, לאחר שהם מדווחים בפועל. מרבית המשקיעים מסתכלים רק באתרים הפופולריים ורק בשעות המסחר הרציף. לכן, אם תקראו באתרים שציינתי, תוכלו לדעת על ההודעה לפניהם, לרכוש את המניה בשלב טרום המסחר (מכאלה המשתמשים בפקודת מכירה מתמשכת עם הגבלת שער), ולמכור אותה ברווח נכבד לאלה שקראו את הידיעה באיחור.

איך עושים את זה? האיחור הגדול ביותר בפרסום ההודעות באתרים הפופולריים מתרחש בדיווחים של חברות קטנות לפני שעות המסחר (שבע עד תשע בבוקר שעון ניו יורק). כל שעליכם לעשות הוא לעבור על כל הידיעות משלושת האתרים הללו לפני פתיחת שלב טרום המסחר, ולאתר את המניות שיש סיכוי גבוה שיזנקו, בהשוואה לסיכון קטן בלבד שירדו בעקבות ההודעה (תוכלו להשתמש גם בשירות RSS יעיל שמציעים אתרים אלה).

ברור שאין ערובה להצלחה, אבל אם תהיו מאוד (מאוד) סלקטיביים, ותתרכזו רק בדיווחים יוצאי דופן לטובה, יש סיכוי טוב שתצליחו. דוגמאות למקרים כאלה הן חברות קטנות יחסית שדיווחו תוצאות דוח רבעוני/שנתי טובות באופן מפתיע, הודיעו על הצלחה מהותית בניסוי קליני או על קבלת אישור FDA, חתמו על הסכם עם חברה גדולה ומוכרת, או גילו מאגר גדול של משאב מסוים (למשל מציאת מאגר גז גדול). על מנת לצמצם את הסיכון, התרחקו ממניות שעבורן ההודעה הייתה צפויה מראש, ומאלה שמחירן זינק בשיעור גבוה מדי בתקופה שקדמה להודעה או בשלב טרום המסחר.

זה לא מחליף עבודה קשה. אם אתם חושבים שגיליתי לכם את הסוד להתעשרות בתוך זמן קצר, תשכחו מזה. אמנם תוכלו להשיג תוספת תשואה נאה, אבל תצטרכו להקדיש לעניין לפחות חצי שעה עד שעה מדי יום.

אם תתמידו בכך, תיווכחו כי אתם מאתרים מאורע השקעה אטרקטיבי בסיכון מספיק נמוך להפסד, בתדירות של אחת לחודש-חודשיים בלבד. לאור הסיכון, מובן כי לא נבון להקצות לכך יותר מכמה אחוזים בודדים מהתיק שלכם. לכן הרעיון שהצגתי כאן עשוי להוסיף לתיק שלכם תשואה שנתית נחמדה של כמה אחוזים, אבל בוודאי לא תתעשרו מכך בטווח הקצר.

ומילה אחרונה לסיכום:

אם הבנתם אותי לא נכון - לא הפכתי לאוהד של מסחר יומי. להפך, אני ממליץ לכם להתרחק מכך תמיד, פרט למקרים בודדים, אחת לכמה חודשים, שבהם אתם משוכנעים כי יש לכם יתרון ברור על המשקיעים האחרים, דוגמת יתרון הזמן שהצגתי כאן.

  • אין לראות בכתבה המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ.
  • yinon@bursa4u.com