הדריקטוריון לחץ - ומנכ"ל ג'נרל מוטורס, פריץ הנדרסון, התפטר

היו"ר של ג'נרל מוטורס, אד וויטקר ג'וניור, ישמש כמנכ"ל הזמני ■ "על אף שחל שיפור במהלך החודשים האחרונים, כל המעורבים מבינים כי יש צורך בשינוי" ■ הבית הלבן הכחיש כי התערב בהחלטה

המנכ"ל של ג'נרל מוטורס, פריץ הנדרסון, הודיע אמש (ג') על התפטרותו מתפקיד המנכ"ל. יו"ר החברה המקרטעת, אד וויטקר ג'וניור, ישמש כמנכ"ל זמני עד שימצא מחליף מתאים. הידיעה פורסמה דקות לאחר ישיבת דריקטוריון החברה שעסקה בעתידה של חטיבת סאאב השוודית.

היו"ר של ג'נרל מוטורס (סימול: MTLQQ.PK), בעבר יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, אמר כי "על אף שחל שיפור במהלך החודשים האחרונים, כל המעורבים מבינים כי יש צורך בשינוי".

וויטקר הבטיח לעובדים, לספקים, ללקוחות ולחברי האיגוד של GM ש"העסקים ימשיכו כרגיל והדגיש כי החברה תחזור לרווחיות, ותחזיר את חובותיה למשלמי המיסים בארה"ב וקנדה". הבית הלבן הכחיש כל מעורבות בהחלטה על פיטוריו של פריץ הנדרסון.

פריץ הנדרסון, ג'נרל מוטורס / צלם בלומברג

"ההחלטה התקבלה על ידי דריקטוריון החברה בלבד. הממשל לא התערב בהחלטה", אמר דובר הבית הלבן.

במארס האחרון, פריץ הנדרסון החליף את ריק וואגנר, שאולץ להתפטר בעקבות החלטה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

באשר לסאאב, החברה הודיעה כי היא לא מצאה "הסדר מתאים" לחברה. חברת Koeinigsegg Automotive השוודית החליטה לוותר על רכישת סאאב. מדובר בחברה השלישית שוויתרה על רכישת סאאב מאז תחילת השנה. 4,500 עובדים בסאאב עלולים לאבד את מקום עבודתם במקרה ו-GM תחליט לפרק את החטיבה.