קרן המנוף KCPS תשקיע כ-120 מיליון שקל בקבוצת חנן מור

הכספים ישמשו את הקבוצה למחזור חוב קיים ובעיקר לביצוע השקעות חדשות בפרויקטים של בנייה למגורים ברחבי הארץ ■ KCPS היא אחת משלושת קרנות המנוף שהוקמו ביוזמת משרד האוצר להתמודדות עם המשבר

קבוצת חנן מור חתמה על מזכר הבנות עם קרן המנוף KCPS במסגרתה תשקיע הקרן כ-120 מיליון שקל בקבוצה. הכספים ישמשו את הקבוצה למחזור חוב קיים ובעיקר לביצוע השקעות חדשות בפרויקטים של בנייה למגורים ברחבי הארץ.

KCPS המנוהלת ע"י גבי לב, צבי פורמן, שי אילון, הדי בן-סירא וצפי ריכטר-הדר, היא אחת משלושת קרנות המנוף שהוקמו ביוזמת משרד האוצר כחלק מחבילת הצעדים שהפעילה הממשלה על מנת להתמודד עם המשבר בשווקים.

קבוצת הנדל"ן חנן מור היא יזמית נדל"ן בינלאומית הפועלת כחברה ציבורית בישראל ובמזרח אירופה. את החברה הקימו בשנת 2000 חנן מור ואבי מאור.

בעת השלמת העסקה תקבל קבוצת חנן מור כ-40 מיליון שקל, ויהיה באפשרותה למשוך 40 מיליון שקל נוספים עד מארס2011. מסגרת האשראי שתעמיד KCPS תהיה לתקופה של 5 שנים, כאשר לחנן מור תהיה אופציה להאריך את משך חיי ההלוואה עד למארס 2016.

הריבית על האשראי שתעמיד KCPS תעמוד על 8%, כאשר הקרן תהיה זכאית להשתתפות ברווחים על בסיס הצלחת הפרויקטים שתקים קבוצת חנן מור במימון כספי הקרן. בנוסף, תקבל הקרן אופציה להשקעה של עד 10 מיליון שקל במניות קבוצת חנן מור הנסחרות בבורסה, לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל. את העסקה ליוו ארנה קפיטל באמצעות גלי ליברמן וישיר בית השקעות חיתום באמצעות ורד פורת.

חנן מור, יו"ר ומנכ"ל קבוצת חנן מור: "מדובר בהבעת אמון גדולה מצד קרן השקעות השייכת לקבוצה בינלאומית. הכספים יעניקו לקבוצה גמישות פיננסית גבוהה במיוחד, שתאפשר לנו להוציא אל הפועל את תוכניות ההתרחבות של הקבוצה".

שי אילון, שותף מנהל בקרן KCPS: "אנו מאמינים בבעלים, במנהלים ובמודל העסקי של החברה. להערכתנו התשואה הצפויה תואמת את הסיכון אשר ממוזער באמצעות השקעת חוב, המלווה בבטוחות מתגלגלות שנשענות על ההון העצמי של החברה הצפוי לגדול משמעותית בשנתיים הקרובות".