ייצוגית: סלקום מגדילה את נפח הגלישה ע"י החדרת תכני פרסום

לטענת התובע, סלקום מגדילה את נפח הגלישה באינטרנט של לקוחות הגולשים במכשיר הסלולר בטכנולוגיית WAP ע"י החדרת תכני שיווק ופרסום לעמודי האינטרנט - ובכך מגדילה את חיובי הלקוח ללא הסכמתו וידיעתו

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד סלקום , המוערכת בעשרות מיליוני שקלים. זאת, בטענה כי סלקום מגדילה את נפח הגלישה באינטרנט של לקוחות הגולשים במכשיר הסלולר באמצעות טכנולוגיית WAP על-ידי החדרת תכני שיווק ופרסום לעמודי האינטרנט, ובכך מגדילה את חיובי הלקוח ללא הסכמתו וידיעתו.

התובע, אלון ריינהרץ, טוען כי במסגרת הסכם ההתקשרות בינו לבין סלקום הוסכם כי דמי השימוש החודשיים על גלישה באינטרנט באמצעות טכנולוגיית WAP ייקבעו לפי נפח הגלישה המצטבר לחודש. ואולם, לטענתו, בפועל התברר כי אל דפי האינטרנט אליהם גלש החדירה סלקום תכני שיווק ופרסום, שמגדילים את נפחו של דף האינטרנט באופן משמעותי ביותר, בלא שיידעה אותו או ביקשה את הסכמתו לכך.

לטענת התובע, סלקום מטעה את ציבור לקוחותיה, כך שהם נוטים לחשוב כי הנפח שמצטבר בחשבונם החודשי עבור הגלישה משקף נכונה את הנפח האמיתי שצברו בגלישתם. זאת, למרות שבפועל יש פער ניכר בין נפח הגלישה אותו ביקש המנוי לצרוך, לבין נפח הגלישה בפועל בגינו הוא מחוייב.

"בדרך זו מתעשרת סלקום שלא כדין על חשבונם של מנוייה, המשלמים מכיסם על תכני השיווק המגדילים פי כמה את נפח הגלישה... ומנויים אלה זכאים להחזר תשלום דמי הגלישה שנגבו מהם", נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד רון זהבי ונטע ורשבסקי ממשרד זהבי-ויסמן.