תם הסכסוך באוניברסיטת ת"א: מרידור תיוותר בתפקידה כיו"ר

לצורך יישום ההסכם תוקם ועדה על ידי נשיא האוניברסיטה, הפרופסור יוסף קלפטר, אשר תכלול 4 חברים

אחרי חודשים של מאבק עיקש, הסתיים כנראה הסכסוך באוניברסיטת תל אביב: יו"ר חבר הנאמנים, רוברט (בובי) גולדברג, ויו"ר הוועד המנהל, ד"ר ליאורה מרידור, סיכמו היום בצהריים על יציאה לדרך חדשה במערכת היחסים ביניהם.

גולדברג, שהגיע מארה"ב בימים האחרונים לארץ לצורך קיום הפגישה, דרש בשבועות האחרונים את הדחתה של מרידור מראשות הוועד המנהל לאור התנהלותה והתנהלות הוועד בהדחת הנשיא הקודם, פרופ' צבי גליל, ובמכירת תיק ההשקעות של האוניברסיטה, שנעשה בניגוד לעמדת חברי ועדת ההשקעות.

על פי ההודעה המשותפת שהוציאו שני הצדדים, יאוזנו יחסי הכוחות באוניברסיטה כך שיבטאו באופן טוב יותר את מעורבתו וסמכותו של חבר הנאמנים כגוף העליון באוניברסיטה. זאת, לאחר שבחבר הנאמנים טענו כי הם לא עודכנו בצעדים שנקטה מרידור, כמו הדחת גליל, ואינם בעלי סמכויות מספקות באוניברסיטה בעקבות שינויים שונים שנעשו בחוקת האוניברסיטה.

כדי ליישם את "הסכם הפסקת האש" בין הצדדים, תוקם ועדה בראשות נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, שתכלול ארבעה חברים שייצגו את הנשיא, הסנאט, חבר הנאמנים והוועד המנהל, והיא תפעל להגדלת מעורבות חבר הנאמנים שיבואו לידי ביטוי על ידי שינויים בחוקה. אחת המטרות היא להוסיף שני נציגי של חבר הנאמנים לוועד המנהל וכן לאפשר לרוב מיוחד מכלל חבר הנאמנים להעביר חברים מהוועד המנהל מתפקידם. זאת לעומת המצב הקיים היום בו לחבר הנאמנים אין אפשרות להדיח את חברי הוועד המנהל אלא רק לדרוש לקיים דיון בנושא זה בוועד.

על פי ההודעה המשותפת, שבאה כאמור אחרי חילופי האשמות וטענות שונות, הצדדים רואים עין בעין את החשיבות שבשילוב הכוחות על מנת לצלוח את התקופה המורכבת שעוברת על האוניברסיטה.

עוד הוחלט כי חבר הנאמנים יתכנס בקרוב על מנת לאשרר את מינויו של פרופ' קלפטר כנשיא האוניברסיטה לאחר שנבחר לפני כחודש על ידי הסנאט ועל ידי הוועד המנהל.

יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), פרופ' מנואל טרכטנברג, שוחח בשעה האחרונה עם מרידור וגולדברג ובירך אותם על ההסכם שהושג. טרכטנברג עדכן בנושא גם את שר החינוך ויו"ר המל"ג, גדעון סער. לדבריו, "הוא שמח על כך שטובת האוניברסיטה עמדה לנגד עיני שני הצדדים ומברך על הצלחתם להתגבר על המחלוקות. על כל הצדדים להתגייס על מנת להצעיד את האוניברסיטה קדימה". בנוגע לשינויים המתוכננים בחוקת האוניברסיטה, טען טרכטנברג כי אין לות"ת התנגדות ליישומם.

ההודעה המשותפת היום מסיימת, כאמור, משבר ארוך באוניברסיטה שהחל עם מינויה של מרידור לתפקיד יו"ר הוועד המנהל ונמשך במשך חודשים רבים. יש לציין כי בצל המשבר באוניברסיטה מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, עדיין בוחן ובודק את האירועים שהתרחשו בחודשים האחרונים באוניברסיטה.