דיווח בכלי תקשורת זרים: שליט הועבר למצרים בלווי אל ג'עברי

העיתון אל-ג'רידה היוצא לאור בכווית מדווח כי החייל החטוף גלעד שליט הועבר לקהיר כבר לפני מספר ימים בדרך לביצוע עסקת השחרור עם חמאס ■ לדברי העיתון, ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד אל ג'עברי, ממתין עם שליט במקום מסתור במצרים כערובה לרצינות הארגון לבצע את העסקה

עסקת שליט יצאה לפועל, כך על פי העיתון הכוויתי אל ג'רידה. הדיווח, המסתמך על מקור המקורב למבצעי העסקה, מדווח הבוקר שהחייל החטוף גלעד שליט הועבר לפני מספר ימים למצרים, והוא שוהה שם במקום מסתור בלווית ראש הזרוע הצבאית של חמאס אחמד אל ג'עברי.

על פי הדיווח, עסקת שחרור האסירים הפלסטינים בתמורה לשליט יצאה לדרך לפני מספר ימים. העברתו של שליט נעשתה כצעד בונה אמון של ארגון החמאס מול המצרים בנועד להראות על נכונות נציגי החמאס לבצע את העסקה.

המקור המקורב למבצעי העסקה סיפר לעיתון כי שליט הועבר באוטובוס מצרי מעזה למצרים, שם הוא מוחזק במקום חשאי. את העברתו של שליט, ליווה בכיר החמאס מחמוד א-זאהר, וההעברה בוצעה בהסכמה של שלושת הצדדים המעורבים בעסקה: ישראל, חמאס ומצרים.

חמאס סירב להעביר את שליט ישירות לישראל

על פי הדיווחים ביממה האחרונה בעיתון הפלסטיני "אל-מנאר", הרואה אור במזרח ירושלים, בימים האחרונים הגיעו מספר נציגים של מנגנוני הביטחון המצריים לרפיח, על מנת לבצע את ההעברה במסגרת מה שכונה "ההכנות האחרונות לביצוע העסקה".

"מלבדם, ממתינים ברפיח גם שניים מעוזריו של המתווך הגרמני ונציג של הצלב האדום", אמרו לעיתון מקורות המקורבים לעסקה. "חמאס סירב להעביר את שליט ישירות לישראל, והתעקש להעבירו ראשית למצרים", אמרו המקורות, שהדגישו כי כך סוכם במתווה העסקה.

אותם המקורות אף ציינו כי לצד הדיונים המרתוניים של המתווך הגרמני עם נציגי החמאס, שלחו המצרים אף הם נציג מיוחד לשיחות, שביקר בימים האחרונים בדמשק וברצועת עזה, ודן עם ראשי הארגון וראשי הזרוע הצבאית בעניין ההכנות לביצוע העסקה.