קלפרס בוחנת את קשריה עם קרן מרקסטון עקב פרשת השחיתות

קלפרס, קרן הפנסיה הגדולה בארה"ב, השקיעה 50 מיליון דולר בקרן מרקסטון

שערוריית מרקסטון מתפשטת: קלפרס, קרן הפנסיה של מדינת קליפורניה (שהיא גם קרן הפנסיה הגדולה בארה"ב), הודיעה היום (ו') כי היא בוחנת את יחסיה עם מרקסטון. כך מדווח העיתון "ניו יורק טיימס". המהלך נעשה לאחר שאמש הודה יו"ר מרקסטון, אליוט ברוידי, כי שיחד בכירים בעיריית ניו יורק.

ברוידי העניק מתנות בשווי של 900 אלף דולר ל-4 בכירים בעיריית ניו יורק במהלך 10 השנים האחרונות, ובתמורה הושקעו כרבע מיליארד דולרים מכספי קרן הפנסיה של ניו יורק במרקסטון. גזר דינו של ברוידי יינתן ב-10 ביוני 2010 והוא שילם כבר קנס של 18 מיליון דולר. ברוידי צפוי לקבל עד 4 שנות מאסר בפועל.

את ברוידי מחליף בתפקידו דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם. הקשר הישראלי של מרקסטון עמוק הרבה יותר; כידוע, רון לובש ואמיר קס הם ממייסדי הקרן, יחד עם ברוידי. כמו כן, קרן מרקסטון, שהקימה בעבר את בית ההשקעות פריזמה שהתפרק בשנה שעברה, מחזיקה כיום בכ-24% מבית ההשקעות פסגות.

בחזרה לקליפורניה - לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", קלפרס השקיעה 50 מיליון דולר במרקסטון וייתכן כי היא תמשוך את הכספים. העיתון מדווח כי ברוידי ביקש למנף את קשריו עם קרן הפנסיה של ניו יורק ב-2003 על מנת למשוך את קלפרס להשקיע במרקסטון.

כאמור, ברוידי הודה אמש בהאשמות שיוחסו לו. בין היתר, הוא שיחד גם את החשב הכללי לשעבר של מדינת ניו יורק, אלן הבסי, שהתפטר בעקבות פרשיות שחיתות בהן היה מעורב. העיתון "לוס אנג'לס טיימס" מדווח כי ב-2003 שכנע ברוידי את הבסי לבוא עימו לפגישה בקליפורניה עם בכירים בקלפרס. כמו כן, ישנו חשד כי ברוידי העניק טובות הנאה לשני חברי דירקטוריון בקלפרס.

במסגרת פרשת השחיתות, ברוידי הודה כי שילם לבכירי קרן הפנסיה של ניו יורק לצרכים שונים. בין היתר, הוא שילם 90 אלף דולר כדמי שכירות והוצאות מחיה של בת זוגו של אחד מהבכירים, העובדת כשחקנית. כמו כן, הוא מימון חופשות לאיטליה ולישראל עבור מנהלים בקרן הפנסיה בהיקף של 75 אלף דולר. יצוין כי ברוידי נחשב גם לתורם לקהילה היהודית בארה,ב ולעמותות הפועלות בישראל כדוגמת "ידידי צה"ל".