האלוף (מיל') שטרן: "אני מוכן שגלעד שליט יהיה רון ארד 2"

שטרן, לשעבר ראש אגף כוח אדם בצה"ל, תקף ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 את מתווה העסקה לשחרור שליט ■ "עם כל הכבוד למשפחת שליט, שעוברת ייסורי תופת, אני מבקש מכל אחד מאיתנו שיסתכל על התופת של המשפחות השכולות שאנחנו יכולים למנוע"

האלוף (מיל') אלעזר שטרן, לשעבר ראש אגף כוח אדם בצה"ל תקף הערב בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 את מתווה העסקה לשחרור גלעד שליט. לדבריו, אם ישראל לא הייתה מבצעת את עסקת ג'יבריל, שליט כבר היה חופשי.

"אני מוכן ששליט יהיה רון ארד 2", אמר שטרן. "אני יודע ששליט עדיין חי ויודע שהוא יהיה זמן רב בשבי ואני מקבל את זה". לדברי שטרן, "אם בצד השני היו יודעים שאין את כל ההפגנות האלה, ויודעים שאני לא קול יחיד אלא יש עוד הרבה קולות שחושבים כמוני ואין להם סיכוי לקבל את כל מה שהם רוצים - הם היו פועלים אחרת והמחיר היה נמוך יותר.

שטרן קרא לצאת מהראייה קצרת הטווח של שחרור שליט עכשיו וביקש לראות לטווח הרחוק: "ההיסטוריה מלמדת אותנו שמחבל שרצח שוחרר, רצח שוב, ומה יהיה עכשיו - שוב נשחרר אותו?"

עוד אמר, כי "עם כל הכבוד למשפחת שליט, שעוברת ייסורי תופת, אני מבקש מכל אחד מאיתנו שיסתכל על התופת, לא של המשפחות השכולות, אלא של המשפחות השכולות שאנחנו יכולים למנוע".