חשד: זייף סרט על מפגעים במקדונלד'ס ישראל וניסה לסחוט את החברה

תושב בקה אל גרבייה נעצר בחשד לניסיון סחיטה של מקדונלד'ס באמצעות סרט שביים המציג ליקויים תברואתיים חמורים כביכול בסניפי הרשת ■ בתמורה לאי-פרסום הסרט דרש החשוד מיליוני שקלים

ניסיון סחיטה ברשת מקדונלד'ס: תושב בקה אל גרבייה בן 34 נעצר אתמול (ו') בחשד לניסיון סחיטה של מקדונלד'ס באמצעות סרט שביים המציג ליקויים תברואתיים חמורים בסניפי הרשת.

לפני כחודש הוגשה תלונה בתחנת גלילות של המשטרה מנציג של החברה, שטען כי קיבל שיחה טלפונית מאדם שטען כי בידיו סרט שצולם בתוך מטבח של אחת ממסעדות. האדם מעבר לקו דרש להיפגש עם אחד מנציגי החברה על מנת להציג בפניו את הסרט ולשוחח איתו, במטרה לקבל כסף תמורת אי-פרסומו.

בסרט, טען החשוד, מתועדים ליקויים תברואתיים חמורים בדמות זחלי זבובים שנמצאו כביכול במקרר של אחד מסניפי הרשת.

לפני מספר ימים התקשר שוב החשוד ודרש פגישה על מנת לדון בנושא הדרישות הכספיות, אך טרח לציין כי יהיה מדובר במיליוני שקלים. מה שהוא לא ידע זה שהמשטרה כבר מעורבת בתיק, והוא עצמו נתון כעת במעקב תחת עיניהם הפקוחות של בלשי תחנת גלילות.

"מדובר ברשת גדולה, רוצה כמה מליונים"

אתמול הגיע החשוד לתחנת-דלק בהרצליה, ונפגש עם בלש של תחנת גלילות שהציג עצמו כסמנכ"ל הכספים של החברה ועם נציג נוסף של רשת מקדונלד'ס. אחר המפגש עקבו גם מספר בלשי משטרה, שהמתינו לצפות ב"סרט". הצעיר פתח בפניהם את מחשבו הנייד והציג את הסרט - שהיה ברור כי הוא מבוים ומזויף.

במהלך הפגישה הבהיר החשוד כי הוא עדיין לא יודע בדיוק מה הסכום שהוא דורש בעבור אי-פרסום הסרט, אך היות וידוע לו כי "מדובר בחברה גדולה", הדגיש כי ידרוש "כמה מליונים". אמירתו זו הביאה למעצרו המיידי. הוא נלקח לחקירה, הודה בחשדות המיוחסים לו, ויובא הערב להארכת מעצר.

מהחברה נמסר: "הנהלת מקדולנד'ס מודה למשטרת ישראל על פעילותה הנמרצת והמהירה בטיפול בסחטנים. הרשת מוסיפה כי לא תיכנע לסחטנים מכל סוג ותפעל תמיד בנחרצות ובשיתוף-פעולה עם המשטרה בכל מקרה כזה, אם יישנה".