בתמ"ת הוקם לאחרונה מינהל חדש: מינהל סביבה ופיתוח בר-קיימא

השר בן אליעזר: "המשרד מעוניין בהגברת כושר הייצור והייצוא של מוצרים ושירותים בתחום הטכנולוגיות האקלימיות, בבנייה של תעשייה ירוקה מקומית, והבטחת קיומה ושגשוגה של התעשייה בישראל"

"משרד התמ"ת מעוניין בהגברת כושר הייצור והייצוא של מוצרים ושירותים בתחום הטכנולוגיות האקלימיות, בבנייה של תעשייה ירוקה מקומית, והבטחת קיומה ושגשוגה של התעשייה בישראל", כך אומר היום (א') שר התמ"ת בנימין בן אליעזר לקראת יציאתה של המשלחת הישראלית לוועידת קופנהגן.

מחר תיפתח ועידת האקלים של האו"ם בקופנהגן. הבירה הדנית תארח למעלה מ-15 אלף נציגים ומנהיגים מ-200 מדינות שיתכנסו במטרה למצוא פתרון לשינויי האקלים.

במשלחת הישראלית משתתפים נציגי משרד התמ"ת אשר יתרכזו בדיונים בעיקר בנושאי ההפחתה וההשלכות על הסקטור העיסקי והתעשייה, ובנושא ההתמודדות והכלים הטכניים והפיננסיים האמורים לסייע למעבר טכנולוגיות בין המדינות. לאחרונה הוקם במשרד התמ"ת מינהל חדש - מינהל סביבה ופיתוח בר קיימא שמרכז את נושא הסביבה וההסדרה התעשייתית, בראשותו של אהד אורנשטיין.

בן אליעזר מציין כי לנציגי משרדו חשיבות בהשתתפות בוועידה. "להחלטות שתתקבלנה בקופנהגן או בדיוני המשך עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על המשק הישראלי". בכוונת משרד התמ"ת לבנות כלי מדיניות להפחתת פליטות בתעשייה, בניית מנגנון תמיכה ביצוא טכנולוגיות אקלימיות למדינות מתפתחות ולמדינות מפותחות, עיצוב כלי מדיניות שיתמכו ביצוא טכנולוגיות אקלימיות למדינות מתפתחות ומפותחות, וכן גיבוש עמדות לגבי חסמי סחר וחוקי סחר בעקבות ההסכם הבין-לאומי לשינוי באקלים.

נציגי משרד התמ"ת אילן דיבון, ממינהל סביבה ופיתוח בר קיימא, וגדי וויסמן ממינהל סחר חוץ יובילו מספר תחומים בוועידת קופנהגן: הובלה של תחום העברת טכנולוגיות, השתתפות בדיונים שעשויים להשפיע על התעשייה ו/או תעסוקה, זיהוי הזדמנויות עסקיות בנושאי איכות סביבה למפעלים ישראלים, ובכלל זה עיון בהצעות הגופים הירוקים מישראל.