הפרקליטות: מזוז ולדור החלו בגיבוש העמדה בתיק ליברמן

הדברים נמסרו לבג"ץ במסגרת הודעת עדכון של המדינה בעתירת ליברמן לחייב את מזוז לקבל לאלתר החלטה בעניינו, לנוכח החקירה הממושכת ■ שר החוץ חשוד כי קיבל מיליוני דולרים כשוחד דרך חשבונות פיקטיביים בחו"ל

פרקליטות המדינה הודיעה היום (א') לבג"ץ כי המשטרה עורכת לבקשתה השלמות חקירה בתיק החקירה של שר החוץ, אביגדור ליברמן. המדינה עדכנה כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, משה לדור, קיבלו לידיהם את סיכום הראיות בתיק, וכי "במקביל להשלמת הבדיקה במחלקה הכלכלית החלו דיונים אצל פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, לשם גיבוש העמדה לקבלת החלטה בעניינו של ליברמן".

הדברים נמסרו במסגרת הודעת עדכון של המדינה בעתירת ליברמן לחייב את מזוז לקבל לאלתר החלטה בעניינו, לנוכח החקירה הממושכת.

בסוף יולי השנה הועבר תיק החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה (שליוותה את החקירה) לכתיבת חוות-דעת שתועבר לבחינת היועץ מזוז. בסיכום שכתבו החוקרים נאמר כי הם סבורים כי יש תשתית ראייתית מספקת להעמיד לדין את ליברמן ומעורבים נוספים בגין קבלת שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט, הטרדת עד והלבנת הון.

כעבור מספר ימים הודיעה המדינה לבג"ץ כי הטיפול בתיק ליברמן ייעשה מתוך מתן עדיפות עליונה, אך סביר כי יידרשו בו השלמות חקירה.

כאמור, באמצעות עו"ד דנה בריסקמן מפרקליטות המדינה עדכנה היום המדינה, כי מאז קבלת חומר החקירה מהמשטרה "עסקה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה באופן אינטנסיבי בבחינת חומרי החקירה. באחרונה הועברו שני מסמכים הכוללים סיכום ביניים של עיקר הראיות בתיק וחוות-משפטית הנוגעת לחלק מהסוגיות בתיק, לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה".

כזכור, ליברמן חשוד כי קיבל מיליוני דולרים כשוחד מאנשי עסקים, ובהם מרטין שלאף ומיכאל צ'רנוי, דרך חשבונות בנק פיקטיביים בחו"ל. לפי החשד, הכספים שימשו למימון קמפיינים פוליטיים, והתמורה היתה קידום ענייניהם של המשחדים בישראל.

בסיכום החקירה של המשטרה נאמר כי החוקרים התחקו אחר תנועות כספים בהיקף של מיליוני שקלים, שהועברו מגורמים שונים אל חברות וחשבונות בנק שליברמן עמד מאחוריהם, כאשר המערך הכספי המורכב והמסועף כלל חשבונות בנק וחברות-קש בארץ ובחו"ל, שבחזיתם הוצבו אנשים המקורבים לליברמן, וזאת במטרה להסתיר את זהותו.

מלבד ליברמן נחקרו בפרשה בתו, מיכל גלון-ליברמן; פרקליטו, עו"ד יואב מני; אליעזר שולדינר, בנו של יוסף שולדינר, מחבריו הקרובים של ליברמן; שרון ודוד שלום, ראש מטה ההסברה של ליברמן בעבר ובנו; מוריס ניסן, מקורבו של ליברמן; ואנדי בויאנג'יו, שניהל שתי חברות שעל-פי החשד הקים ליברמן באמצעות בתו ועוזרו. 5 האחרונים קשורים לעסקיו של ליברמן.