בודקים את הח"כים: הכנסת תקבל תקן לניהול איכות השירות

בהמשך תקבל הכנסת שני תקנים נוספים: תקן ניהולי להגנת הסביבה וכן תקן לניהול מערכת בטיחות ובריאות בתעסוקה עבור עובדי הכנסת ומבקריה

בתוך שנה יוענק לכנסת תו תקן לניהול איכות השירות. כך עולה מסיכום שהתגבש בין הכנסת ומכון התקנים הישראלי. בהמשך תקבל הכנסת שני תקנים נוספים: תקן ניהולי להגנת הסביבה וכן תקן לניהול מערכת בטיחות ובריאות בתעסוקה עבור עובדי הכנסת ומבקריה.

בהנחה שהכנסת תעמוד בסטנדרטים ותוסמך לשלושת תווי האיכות הללו, היא תהיה זכאית לקבל את תו הזהב היוקרתי של מכון התקנים המעיד על כך שלארגון יש לפחות שלושה תווי איכות. עם סיום התהליך, כנסת ישראל תהיה הגוף הפרלמנטרי הראשון בעולם בעל 3 תקני איכות מובילים.

"בסופו של תהליך המטרה היא כי הכנסת תעמוד בסטנדרטים בין לאומיים של איכות ותפעול בשקיפות מלאה", הסביר דן לנדאו, מנכ"ל הכנסת.

דורון טמיר, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, הביע תקווה שהכנסת תשמש דוגמה גם לארגונים ציבוריים וחברות ממשלתיות אחרות שיבחרו לפעול ולהימדד על פי פרמטרים אובייקטיביים של איכות. "ארגונים הנוקטים באסטרטגיה של מספר תקני ניהול איכות מבטיחים את יעילות הארגון ורמת השירות הגבוהה הנדרשת ממנו", הוסיף טמיר.