קופה קטנה: מטריקס רכשה את ספיא במיליוני שקלים

פעילות ספיא תשתלב בחטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות במטריקס ■ כמנכ"ל החברה מכהן אודי אילון, שימשיך כמנהל הפעילות במטריקס ■ מטריקס סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עם רווח נקי של כ-66 מיליון שקל

לחברת שירותי המחשוב מטריקס יש אמנם כ-300 מיליון שקל בקופה, אך החברה נמנעת בינתיים מלבצע רכישה משמעותית. עם זאת, היא בכל זאת מבצעת רכישות קטנות בהרבה, כמו למשל זו של חברת ספיא (Scepia), שהיא אחת מהחברות הגדולות בארץ בתחום של פיתוח אתרי אינטרנט. מטריקס הודיעה היום על רכישת החברה, בעסקה שמוערכת בכמה מיליוני שקלים, שלאחריה תשתלב פעילות ספיא בחטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות במטריקס. כמנכ"ל החברה מכהן אודי אילון, שימשיך כמנהל הפעילות במטריקס.

ההתחלה של ספיא הייתה לפני כעשור, כאשר החברות Box Interactive ו-G-Sites מקבוצת פישמן התמזגו והפכו ל-Scepia, שבשליטת קבוצת פישמן. על לקוחות החברה נמנים בנק אגוד, HSBC, הוט, ערוץ הספורט, חדשות ערוץ 2, "גלובס" ומכבי שירותי בריאות. לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "לאורך השנים מטריקס מקפידה לרכוש חברות איכותיות בתחומן שפעילותן סינרגטית לפעילות מטריקס. מיזוג הפעילויות יוצר סינרגיה רבת עוצמה ומציב את מטריקס בחזית בתי התוכנה המפתחים בטכנולוגית אינטרנט".

מטריקס סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עם רווח נקי של כ-66 מיליון שקל.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"