29% רייטינג ל"אח הגדול" בערוץ 2, 11% לסרט על משפחת שליט בערוץ 10

ד"ר יריב בן-אליעזר: "שלא יבלבלו במוח, מבחינת קברניטי הטלוויזיה אין הבדל בין אביבה שליט למעיין חודדה. שתי התוכניות מאפשרות לצופים להציץ דרך חור המנעול, ויש להן רק מטרה אחת - רייטינג"

אזרחי ישראל הצביעו אתמול בשלטי הטלוויזיה: הסרט "משפחה בשבי", שתיעד את חיי משפחת גלעד שליט מיום החטיפה ועד היום ושודר בערוץ 10, זכה אמש (א') ל-11% רייטינג. בפרק של "האח הגדול" של קשת בערוץ 2, לעומת זאת, צפו 29.2% ממשקי-הבית היהודיים.

"האח הגדול" אמנם רשם בפעם הראשונה רייטינג הנמוך מ-30%, אולם מדובר בירידה בשיעורים זעומים, ובכלל לא בטוח שאפשר לייחס אותה לשידור בערוץ המתחרה - ולא, למשל, לכך שהתוכנית אתמול היתה הראשונה בה לא השתתפה המתמודדת מעין חודדה.

ד"ר יריב בן-אליעזר, נכדו של ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון ומרצה לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר הבוקר (ב') בגלי צה"ל: "יש פה אלמנט ציני, ואני לא מקבל את הטענה שהצפייה ב'אח הגדול' זה אסקפיזם והצפייה בסרט על משפחת שליט - כולה ערכית. יש לאנשים צורך בהצצה, והם נהנים מהמציצנות הזו. הם נהנים הן מהצצה ב'אח הגדול' והן בהצצה במשפחת שליט. אולי לפעמים אצל משפחת שליט לצקצק בשפתיים וב'אח הגדול' להגיד איזה גועל-נפש, אבל בסך-הכל המניע של הצופה הוא להציץ דרך חור המנעול".

"גם ב'אח הגדול' יש דרמה, גם בתוכנית על שליט להבדיל אלפי הבדלות היתה דרמה, וכך גם בקלטת מהשבי", מוסיף בן-אליעזר. "אף אחד לא ישכנעו אותי שקברניטי הטלוויזיה רוצים להציג ערכים. מה שמנייע אותם זה הרייטינג - ושלא יבלבלו את המוח. הערך המרכזי הוא הערך של בעלי המניות. הם רוצים להרוויח על-ידי כך שירתקו אותנו הצופים לדרמה. אביבה שליט או מעיין חודדה - מבחינתם אין הבדל".