הגשם לא מפסיק לרדת - אבל אין מי שמודד את מפלס הכנרת

הסיבה: עובדי רשות המים ממשיכים לשבות במחאה על סחבת במו"מ על תנאי העסקתם ■ ההסתדרות: "מאז שפרצה השביתה ממשיך מנכ"ל רשות המים להתעלם מדרישות העובדים, דבר המאלץ אותם לשבות דווקא בשעה כה קשה"

בעוד שהגשמים הרבים לא מפסיקים לרדת מאז שעות הלילה האחרון, אין מי שמודד את גובה מפלס הכנרת ומפלסי האקוויפרים. הסיבה: עובדי רשות המים ממשיכים לשבות במחאה על מה שהם מכנים "סחבת במו"מ על תנאי העסקתם".

העובדים, בגיבוי הסתדרות עובדי המדינה בתל-אביב, לא מקבלים קהל ולא עונים לטלפונים, לא מנפיקים רישיונות הקצאת מים לחקלאים ולישובים שונים, ולא מטפלים בערעורים בעניין מס הבצורת.

סכסוך העבודה ברשות המים הוכרז על ידי ההסתדרות לפני כעשרה חודשים, בעקבות ההחלטה ליישם רפורמה בתאגידי המים. בהסתדרות טוענים כי הדבר נעשה ללא שיתוף העובדים ותוך נקיטה בשינויים מבניים חד-צדדיים. כמו בסכסוכים דומים על רקע שינויים מבניים, סביר כי עובדי רשות המים מבקשים תוספות שכר משמעותיות בתמורה להסכמתם לביצוע השינויים.

"ההנהלה והאוצר ממשיכים לנהוג בסחבת ומתעלמים מדרישות העובדים, והם מאלצים אותנו לשבות דווקא בשעה קשה זו למשק המים - על כל ההשלכות המשתמעות מכך לרבות פגיעה במשק המים ובציבור הרחב", אמר היום יו"ר ועד העובדים, אמיר שישה. רכז הסתדרות עובדי המדינה בת"א, אלי להב, פנה היום אל שר התשתיות, עוזי לנדאו, וטען בפנייה כי מנכ"ל רשות המים, פרופ' אורי שני, הוא שנושא באחריות לשביתה: "מאז שפרצה השביתה ממשיך מנכ"ל רשות המים להתעלם מדרישות העובדים, דבר המאלץ אותם לשבות דווקא בשעה כה קשה על כל ההשלכות הנלוות לכך למשק המים ולציבור הרחב", לדבריו.