פיצוץ במו"מ: נציגות האג"ח של אפריקה יוצאת נגד אג"ח ט'

מוסדי ל"גלובס": "כל שינוי מפורר את כל ההסדר שנחתם עם כולם" ■ עו"ד ברטוב ממשרד ליפא מאיר לנאמני האג"ח: "כל הסדר חלוקה מפלה בין הסדרות עלול להביא לתוצאה שמסכנת את קיומו של ההסדר ואף לפירוק"

פיצוץ במו"מ: נציגות האג"ח של אפריקה ישראל מפסיקה כל מגע עם מחזיקי אג"ח ט' - האג"ח הקצרה ביותר. זאת לאחר פגישה שהתקיימה היום במשרדי עו"ד ליפא מאיר בתל-אביב.

גורם מוסדי אמר ל"גלובס" כי "כל שינוי מההסדר מפורר את כל ההסדר שנחתם עם כולם ועלולה להיווצר תגובת שרשרת. לעשות 13 הסכמים שונים עם נציגויות שונות עלולה לפגוע בעקרון של שיוויון בין הנושים. בנוסף, בימים האחרונים התקבלו פניות מנאמנים שונים של סדרות אג"ח וכן ממחזיקי אג"ח שונות שהתרעמו על הניסיון לבצע שינוי במתווה לטובת אג"ח ט'".

עו"ד אמיר ברטוב ממשרדו של ליפא מאיר אמר במכתבו לנאמני האג"ח בו דרש העמדת אגרות החוב של החברה לפירעון מיידי: "הנציגות הגיעה למסקנה, כי בנסיבות העניין יש להמשיך ולעמוד על העיקרון לפיו כל סדרות האג"ח שוות, וכי כל הסדרות הן חלק בלתי נפרד מההסכם שנחתם מול אפריקה ישראל בהתאם לחלקן היחסי וכל הסדר חלוקה מפלה בין הסדרות עלול להביא לתוצאה שמסכנת את עצם קיומו של ההסדר ואף לפירוקה של החברה".

המתווה שנחתם עם נציגות מחזיקי האג"ח מתייחס להתחייבויות בהיקף של 7.4 מיליארד שקל, והוא כולל, מלבד הרכיב המזומן, גם הזרמת הון הדרגתית מצד לבייב, תוך ארבע שנים, בסכום של 750 מיליון שקל.

בשלב הראשון לבייב מחוייב להזרים 300 מיליון שקל (מתוך הזרמת הון של 400 מיליון שקל) ובסופה ירד מאחזקה היום של 75% לאחזקה של 42.74%. בנוסף ניתנה ללבייב אופציה (לא חובה) שניתנת למימוש עד 4 שנים להזרים עוד 450 מיליון שקל ובתמורה לעלות לאחזקה של 52.83%. על פי תנאי ההסדר, יקבלו מחזיקי האג"ח 33% ממניות אפריקה ישראל , וכן מניות בחברות הבנות אפריקה נכסים ואפי פיתוח.

בנוסף, יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות - מתוכן 1 מיליארד שקל אג"ח לטווח קצר, שייפרעו בשנתיים הקרובות ויישאו ריבית של 4.5%, ואילו 3.5 מיליארד שקל אג"ח ייפרסו לתקופה של 16 שנים בריבית של כ-7%. המשמעות בפריסת החוב היא שבמשך שלוש השנים הקרובות תצטרך אפריקה לפרוע רק את האג"ח הקצרות (1 מיליארד שקל), זאת בעוד לפי מבנה החוב לפני ההסדר היא הייתה אמורה לפרוע חוב בהיקף של 3.5 מיליארד שקל במהלך תקופה זו.