חזי בצלאל לא מוותר: הגיש הצעה של כ-200 מיליון דולר על מירס

למרות שנדמה היה כי איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי קרוב לזכייה במירס, ההצעה האחרונה של בצלאל עשויה לפתוח מחדש את ההתמחרות ■ גורמים המקורבים לבצלאל אומרים כי כוונותיו רציניות ביותר

איש העסקים חזי בצלאל הגיש הצעה חדשה על חברת מירס שמוערכת בכ-200 מיליון דולר. בכך מראה בצלאל כוונות רציניות ביותר לרכוש את מירס, ונראה כי ההתמחרות סביב החברה לא הסתיימה.

למרות שנדמה היה כי איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי קרוב לזכייה, ההצעה האחרונה של בצלאל עשויה לפתוח מחדש את ההתמחרות ומעידה על כך שהסיפור אינו גמור.

ל"גלובס" נודע כי בצלאל מבצע את העסקה באמצעות חברת ישראל-אפריקה שפועלת במספר מוקדים בעולם. מאחר שבצלאל החליט לחזור לארץ ולפעול מכאן, הוא שם לו כיעד לבסס את מעמדו בעולם העסקים בארץ ובעיקר בתחום התקשורת.

גורמים המקורבים לבצלאל אומרים כי כוונותיו הן רציניות ביותר, וכי בשלב הראשון הוא מתכוון להתמודד לבד על מירס ולאחר מכן לצרף שותף אסטרטגי. בצלאל כבר מתכנן את השלב הבא של בניית הרשת של מירס, והבהיר כי בכוונתו לבקש תדרי דור רביעי ממשרד התקשורת.

עוד נודע כי המכרז על מירס מתקדם ללא קביעת לוח זמנים סופי, כלומר הוא נמתח מבלי שהמתמודדים יודעים מה ההצעה שהגיש המתחרה האחר. ההצעה של בצלאל החלה ברמות מחירים של 150 מיליון דולר, וכעת היא הגיעה לרמה של 200 מיליון דולר.

המשמעות היא שמוטורולה הולכת לקבל את המחיר שהוא קצת יותר נמוך מזה שהציעה פלאפון, המוערך בכ-240 מיליון דולר. כזכור, הצעתה של פלאפון לא התקבלה בגלל בעיות של רגולציה.

לבצלאל אין שום בעיות רגולציה מכיוון שאין לו עסקי תקשורת בישראל, אך הוא לוטש עיניים לכיוון השקעות נוספות, ולדברי מקורביו, מירס תהיה ההתחלה של הקמת פלטפורמה חדשה.

בצלאל ניסה להתמודד גם על הבנק לפיתוח התעשייה. הוא פועל שנים רבות באפריקה ובמדינות אסיה, ולאחרונה השיק רשת סלולרית ברואנדה. לאחרונה רכש בצלאל גם רצועת תדרים באנגליה, שלא ברור כרגע מה הוא מתכוון לעשות איתה.

את מכירת מירס מלווה בנק ההשקעות מריל לינץ'.