עימות חריף בין יו"ר הוועד בחברת החשמל, מיקו צרפתי וסגנו

העימות פרץ לאחר שצרפתי החליט על דעת עצמו להדיח את אחד מחברי המזכירות הארצית על-מנת למנות חבר אחר במקומו ■ בתגובה הכריזו הערב ראשי הוועדים הצפוניים בחברה כי הם מחרימים את ישיבות המזכירות הארצית, איתה אמור להפגש מחר יו"ר ההסתדרות, עיני

עימות חריף בהנהלת וועד העובדים של חברת החשמל בין יו"ר הוועד מיקו צרפתי וסגנו יעקב דבידה. העימות פרץ לאחר שצרפתי החליט על דעת עצמו להדיח את אחד מחברי המזכירות הארצית על-מנת למנות חבר אחר במקומו. בתגובה הכריזו הערב (ג') ראשי הוועדים הצפוניים בחברה כי הם מחרימים את ישיבות המזכירות הארצית עד להודעה חדשה.

מחר אמורה המזכירות להיפגש עם מזכ"ל ההסתדרות עופר עיניכדי לקבל ממנו דיווח על התקדמות המגעים עם האוצר על הסדר פנסיה חדש לעובדים. ואולם גורמים בוועד העובדים העריכו אמש כי הפגישה לא תתקיים, לאור הודעת הוועדים הצפוניים, המונים כמחצית מחברי המזכירות.

העימות החל לאחר שההסתדרות קיבלה את עתירת ועד ההנדסאים בצפון והורתה להגדיל את הייצוג שלהם במזכירות הארצית בנציג אחד. היום הודיע צרפתי כי החליט שהנציג שיפנה את מקומו במזכירות לטובת הנציג החדש הוא אברהם סלומון, חבר המזכירות הארצית מטעם העובדים המנהליים בצפון.

בתגובה הודיע יושב ראש וועד עובדי מרחב צפון בחברה יעקב דבידה כי מדובר בהחלטה שרירותית וכי בכוונתו להלחם נגדה בכל דרך חוקית. ההודעה עוררה זעם בקרב ראשי וועדים נוספים בחברה, שטענו כי צרפתי פעל בניגוד לתקנון האיגוד המקצועי של החברה, הקובע שרק המועצה הארצית רשאית למנות או להדיח חברי מזכירות.

גורמים בוועד אמרו לגלובס כי מדובר ב"תקדים מסוכן". לדבריהם "צרפתי טועה אם הוא חושב שהוא בעל הבית בחברת החשמל". צרפתי סרב להגיב.