מדינת ישראל עלולה להפסיד 4.2 מיליון שקל מקריסת דטהסייף

החברה קיבלה הלוואה מהקרן לעסקים בינוניים בסך 6 מיליון שקל - המדינה ערבה ל-70% מהכסף ■ הקרן העניקה את הכסף לדטהסייף דווקא בתקופה שהיא כבר הראתה קשיי אשראי

הקריסה האפשרית של חברה דטהסייף תסב גם הפסדים למדינת ישראל. ל"גלובס" נודע כי החברה שנקלעה לקשיים וצברה חובות של 120 מיליון שקל קיבלה הלוואה בסך 6 מיליון שקל ממדינת ישראל באמצעות הקרן לעסקים בינוניים.

כזכור, במסגרת "תוכנית ההאצה" יזמו התאחדות התעשיינים יחד עם משרד האוצר, קרן הלוואות לעסקים אשר נקלעו למצוקת אשראי. הקרן, שעד כה קיבלה ביקורת קשה על חוסר תפקוד ואי מתן כספים, העניקה לחברת דטהסייף, דווקא בתקופה שהיא כבר הראתה קשיי אשראי, את הכסף באמצעות בנק מרכנתיל, כאשר המדינה עברה ל-70% מהכספים.

כתוצאה מכך, אם החברה לא תחזיר את הכספים לקרן ההלוואות, תרחיש שנראה יותר מסביר כעת, היא תסב למדינה הפסים בסך 4.2 מיליון שקל.

דטהסייף, חברת ה-IT השישית בגודלה בישראל, נכנסה אתמול (ג') להקפאת הליכים עקב חובותיה. בין היתר, החברה חייבת 40 מיליון שקל למיקרוסופט ישראל ו-28 מיליון שקל לבנק דיסקונט. בין לקוחות החברה ניתן למצוא שמות מוכרים וגדולים, כדוגמת סלקום, רכבת ישראל, משרד הביטחון, אמדוקס, כלל ביטוח, שירותי בריאות כללית, משטרת ישראל, הראל ביטוח ועוד.