ברקע ההקצאה למוסדיים, אריסון מוכרת שיכון ובינוי ב-39 מיליון שקל

שיכון ובינוי מתכננת לבצע הקצאה פרטית של עד 20% ממניות החברה-הבת שיכון ובינוי נדל"ן (לשעבר שיכון עובדים) לאחד הגופים המוסדיים ■ אריסון השקעות: "אנו רואים בשיכון ובינוי נכס אסטרטגי ארוך-טווח"

לאחר שבתחילת השבוע נודע כי שיכון ובינוי שבשליטת אריסון השקעות מתכננת לבצע הקצאה פרטית של עד 20% ממניות החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן (לשעבר שיכון עובדים) לאחר הגופים המוסדיים, מדווחת היום (ד') החברה כי אריסון השקעות מכרה כ-6 מיליון מניות בשער של 6.5 שקלים למניה - תמורה של כ-39 מיליון שקל.

כזכור, מהלך ההקצאה בא שנתיים וחצי לאחר ששיכון ובינוי תכננה להנפיק את החברה הבת לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, כשהמשבר הפיננסי שהחל ב-2007 קטע תוכניות אלה.

בחברה לא פירטו מי הגוף המוסדי לו יוקצו המניות. נציין כי שני הגופים המוסדיים העיקריים המחזיקים היום במניות החברה האם שיכון ובינוי הם כלל (10%) ומגדל (6%).

החברה, בניהולו של עופר קוטלר, הדגישה בהודעה כי זוהי בחינה ראשונית וכי תנאי ההקצאה, במידה ויצא לפועל, עוד אינם ודאיים. החברה לא פירטה את שווי החברה לפיה תיעשה ההקצאה, אולם ההערכות בשוק הן כי ההקצאה תשקף לשיכון ובינוי נדל"ן שווי של כ-2.5 מיליארד שקל, ובהתאם לכך עשוי להניב לשיכון ובינוי רווח הון של עד כ-500 מיליון שקל.

דוברת קבוצת אריסון מסרה בתגובה: "מדובר בהשלמת מהלך שהחל לפני למעלה מחודש. המכירה נעשתה במסגרת שיקולי מיסוי הנוגעים למבנה הבינלאומי של הקבוצה. אריסון השקעות רואה בשיכון ובינוי נכס אסטרטגי ארוך טווח והיא תמשיך להיות בעלת השליטה בחברה".