נחתם הסדר טיעון עם אופיר סספורטס, ה"מתווך" של דודו טופז

סספורטס, שנאשם בתיווך בין טופז לתוקפיו של מנכ"ל קשת אבי ניר, יודה בתיווך לתקיפה ושיבוש חקירה ■ מכתב האישום נגדו יימחקו העבירות של סחר בסמים והדחה בחקירה ■ לא הושגה הסכמה לגבי העונש שייגזר עליו

הסדר טיעון נוסף לנאשם בפרשת דודו טופז: אופיר סספורטס, שהואשם בתיווך לתקיפתו של מנכ"ל קשת אבי ניר ומי שמכר לדודו טופז ז"ל קוקאין לשימוש עצמי, יודה בתיווך לתקיפה ושיבוש חקירה - כך סוכם אמש (ג') עם פרקליטיו, עוה"ד בני וקרן נהרי .

כתב האישום נגד סספורטס יתוקן באופן משמעותי, ויימחקו ממנו העבירות החמורות של סחר בסמים והדחה בחקירה.

הפרקליטות והסניגורים לא הגיעו להסכם לגבי העונש שייגזר על סספורטס, ובית המשפט ייאלץ להכריע את גזר הדין בעצמו בשבועות הקרובים.

בשבועות האחרונים נגזרו עונשי מאסר מופחתים על התוקפים עצמם - האנשים שנשלחו מטעם טופז לפגוע פיזית באנשי התקשורת. רומן אלייב ומוחמד יונס, שתקפו את סוכן השחקנים בועז בן-ציון, הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות ובקשירת קשר לביצוע פשע, וירצו 7 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרם. בנוסף נגזרו על אלייב 15 חודשי מאסר על-תנאי למשך 3 שנים.

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון לאחר שהוסכם בין הצדדים על כתב אישום מתוקן. השופט חאלד כבוב ציין כי מדובר בהסדר טיעון מקל מאוד, אך עקב פסיקת בית המשפט העליון - המחייבת אותו לקבל כל הסדר טיעון אלא אם הוא פוגע באינטרס הציבורי - הוא החליט בסופו של דבר לקבל את ההסדר.

השופט כינה את התוקף "ביריון להשכיר"

"הנסיבות המקלות שמתקיימות במקרה זה", אמר השופט בהקשר לכך לאלייב שהינו אב לילדה בת 6 ואינו בעל עבר פלילי, "מתגמדות אל מול התמונה הקשה שנגלית מכתב האישום שהוגש כנגד כל 6 הנאשמים. שהרי הנאשם לא פעל בחלל ריק, אלא גם בשמשו כחולייה שאינה מרכזית - הרי הוא היווה מעין 'בריון להשכיר', ששירותיו נשכרו על מנת לפגוע באחד האנשים שהוצבו כמטרה על-ידי יוזמי הקשר הפלילי".

"איני יכול להתעלם מהנסיבות המחמירות כמפורט בכתב האישום. מי שמוכן להעמיד את שירותיו כבריון להשכיר, צריך לדעת היטב כי מעשים כאלה אינם משתלמים לו", אמר השופט.

הסדר טיעון גם בעניינו של מארגן התקיפה של בועז בן-ציון

לפני כשבועיים נחתם בבית המשפט הסדר הטיעון גם בעניינו של איברהים עזאם, שאירגן את התקיפה של סוכן השחקנים בועז בן-ציון. על-פי ההסדר, עזאם ירצה שנת מאסר בפועל וישלם 10,000 שקל פיצוי לבן-ציון.

סכום הפיצוי הגבוה נובע נכך שמצבו הכלכלי של רומן אלייב לא מאפשר לו לשלם פיצויים, ולכן במסגרת ההסדר - התשלום מוטל על עזאם.