בעקבות חשיפת "גלובס": רשות ני"ע בודקת איחור הדיווח ביואל

הרשות בוחנת הדיווח המאוחר שמסרו החברות בקבוצה, אודות פסק דין שמשמעותו עשויה להיות העברת מניות השליטה בקבוצה לידי מפרקי חברת קווי אשראי ■ אם הממצאים יצביעו על פגם, עשויה לספוג קנס

חשיפת פסק הדין בעניינו של חיים צוף, בעל השליטה בקבוצת יואל , מתגלגלת לפתחה של רשות ני"ע. ל"גלובס" נודע כי הרשות בוחנת מאז אתמול את הדיווח המאוחר שמסרו החברות בקבוצה, אודות פסק דין שמשמעותו עשויה להיות העברת מניות השליטה בקבוצה - ששווייה מאות מיליוני דולרים - לידי מפרקי חברת קווי אשראי. אם תעלה בדיקת רשות ני"ע ממצאים שמצביעים על פגם בהתנהלות חברות הקבוצה בדיווח אודות פסק הדין, היא עשויה להטיל על החברה קנס כספי של עד מאות אלפי שקלים.

החברות בקבוצת יואל הגיבו רק אתמול אחר הצהריים לפסק הדין (ככל הנראה בעקבות פרסום באתר האינטרנט של "גלובס"), וזאת יותר מחודשיים לאחר שהתקבל פסק דין שיש בו לכאורה עניין רב לבעלי המניות בחברות בקבוצה (הכוללת את החברות אקויטל, יואל, ישראמקו, נפטא, איירפורט סיטי, נצבא וחנ"ל). נכון לעכשיו עומדת בבית המשפט בקשה לבטל את פסק הדין שהגישו עורכי הדין של צוף, אך זו טרם נענתה על ידי בית המשפט, ולפיכך פסק הדין תקף לפי שעה.

מקורב: דיווחנו ברגע שנודע לנו

כפי שפורסם ב"גלובס", ביהמ"ש הוציא ב-29 בספטמבר פסק דין במעמד צד אחד, במסגרתו יועברו אחזקות קבוצת י.ח.ק - בעלת השליטה באקויטל, בה מחזיק צוף 74% - לידיהם של מפרקי קבוצת קווי אשראי. בעלת מניות המיעוט בי.ח.ק היא חברת כרמן, בה מחזיקים משפחת ליבנת ויורשיו של איש העסקים בני גאון ז"ל.

כתב התביעה שהגישו מפרקי קווי אשראי קושר בין חיים צוף ושותפו, קובי מימון, לבין יובל רן, מי שהיה בעל השליטה בקווי אשראי ונמלט מהארץ כשהוא מותיר אחריו חובות כבדים. לטענת המפרקים, קיים חשד לאי כשרות העסקה במסגרתה השתלט מימון על קבוצת יואל, שהייתה קודם לכן בשליטת קווי אשראי, ולפיכך הם תובעים לקבל את מניות השליטה בקבוצה.

בקבוצת יואל נזכרו אתמול להגיב לפסק הדין, וטענו כי: "על פי מה שנמסר לחברה מאת מר צוף ובאי כוחו בהליך, כתב התביעה מעולם לא נמסר לו כדין, ומשכך הוא איננו ולא היה צד להליכים האמורים, ובהתאם גם לא הוגש מטעמו כתב הגנה. עוד נמסר לחברה, כי הוגשה בשמו של מר צוף בקשה לביטול פסק הדין ועיכוב ביצועו, וכי על פי חוות דעת עורכי דינו, סיכויי בקשת הביטול להתקבל גבוהים; וכנגזר מכך, להערכת החברה, הסיכוי כי בעקבות פסק הדין האמור יחול שינוי בשליטה בחברה, קלוש".

גורם המקורב לקבוצת יואל אמר היום ל"גלובס", כי הקבוצה דיווחה על פסק הדין ברגע היוודע לה עליו. כעת תצטרך רשות ני"ע לבחון את אמיתות הדבר ובקבוצת יואל יצטרכו לספק הסברים על כיצד נודע לחברה באיחור של חודשיים על פסק דין שהוצא כנגד בעל השליטה בחברה ונוגע לה עצמה.