משלחת אנשי עסקים מחו"ל תשתתף בוועידת ישראל לעסקים

זאת, במסגרת יוזמה מיוחדת של הסוכנות היהודית, 'עסקים לעסקים', B2B, שנועדה להדק את הקשרים בין נציגי המגזר העסקי בעולם היהודי לבין הקהילה העסקית בישראל

משלחת של אנשי עסקים יהודים מחו"ל תשתתף בוועידת ישראל לעסקים 2009 של "גלובס", במסגרת יוזמה מיוחדת של הסוכנות היהודית, 'עסקים לעסקים', Business to Business, שנועדה להדק את הקשרים בין נציגי המגזר העסקי בעולם היהודי לבין הקהילה העסקית בישראל.

המשלחת מורכבת מאנשי עסקים מארצות הברית וקנדה שעוסקים בתחומים של קרנות השקעות וקרנות הון סיכון ובתחומי המסחר. במהלך הוועידה הם ייקחו חלק בדיון מיוחד בנושא חדשנות ויזמות בעולם היהודי במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי וישתתפו במפגשים אישיים עם אנשי עסקים מישראל.

עוד ישתתפו במושב נשיא ומנכ"ל שמרוק הולדינגס, חברת ההשקעות של דיסני, סטנלי גולד; יוסי רוזן יו"ר בזן; העיתונאי והסופר שאול סינגר; ומנכ"ל קומפדיה, גיל אילוטוביץ. את הדיון תנחה מנכ"לית פרוקטר אנד גמבל ישראל, סופי בלום.

המיזם 'עסקים לעסקים' (B2B) הוא חלק מתכנית 'שותפות 2000' של הסוכנות היהודית, שמחברת בין מאות קהילות יהודיות לבין 90 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. מנכ"לית המחלקה לישראל בסוכנות היהודית, לאה גולן, ציינה כי המפגשים בין אנשי העסקים מחו"ל ומישראל הם חלק ממאמץ רחב של הסוכנות היהודית להדק את הקשרים בין אנשים מהקהילות היהודיות לבין אנשים מישראל על בסיס תחומי עניין משותפים ולכן מתקיימים מפגשים גם בין אנשי חינוך, רופאים, נשים, תלמידי תיכון, סטודנטים, מנהיגים מקומיים ועוד.

אנשי העסקים מהתפוצות גם מגיעים לכינוס כדי לבדוק השקעות רווחיות בשוק הישראלי המתפתח, ובמיוחד בתחום הקלינטק, שבו נחשבת ישראל לאחת מן המובילות בעולם. בתום הכינוס ייצאו חברי המשלחת לסיור בגליל, "חשיפה לצפון", שבמהלכו הם יפגשו עם ראשי רשויות ועם יזמים מהצפון וייחשפו לפעילות של חברות ישראליות, מהמובילות בתחומן בעולם.

מנכ"לית פרוקטר אנד גמבל ישראל, סופי בלום, אשר משמשת כיו"ר הישראלית של המיזם 'עסקים לעזקים', ציינה כי היא רואה במשלחת הזדמנות יוצאת דופן להציג את הייחודיות של ישראל מבחינת הון אנושי ומבחינת חדשנות טכנולוגית, וליצור על בסיס זה שיתופי פעולה משמעותיים בין גופים עסקיים מהארץ ומחו"ל.

בעקבות השתתפותם של אנשי העסקים מהתפוצות בוועידת ישראל בשנה שעברה, גיבשו הסוכנות היהודית ולשכות המסחר פרויקט מיוחד שיפעל לשילוב של צעירים יהודים מחו"ל בסטאז' (התמחות מקצועית) בחברות מובילות במשק הישראלי.