עלייה חדה ביבוא האישי של כלי רכב ב-2009 לשיא כל הזמנים

עפ"י סיכום ראשוני של מספר רכבי היבוא האישי שכבר עלו על הכביש ושל כלי הרכב, שנמצאים כיום "בצנרת" לקראת אישור ייבוא, היקף היבוא האישי צפוי לעלות ב-23% לכ-3,200 כלי רכב, רמת שיא למרות האטה בחודשים האחרונים

היקף היבוא האישי של כלי רכב צפוי להסתכם בשנת 2009 בכ-3,200 כלי רכב, שיא של כל הזמנים ועלייה של כ-23% לעומת שנת 2008. כך עולה מסיכום ראשוני של מספר רכבי היבוא האישי שכבר עלו על הכביש ושל כלי הרכב, שנמצאים כיום "בצנרת" לקראת אישור יבוא.

בחודשים האחרונים מורגשת האטה ביבוא האישי בשל מספר סיבות ובהן עליית מס הקנייה במסגרת "המיסוי הירוק", שער החליפין הגבוה של האירו, והתייקרות כלי הרכב בארצות הברית.

אולם, בענף הרכב מעריכים כי במהלך השנה הבאה יחול שוב זינוק ביבוא האישי בעקבות התקנות החדשות של משרד התחבורה, שצפויות להקל ולהאיץ את תהליך קבלת רישיון היבוא האישי. דובר משרד התחבורה מעריך כי המשרד יפרסם את התקנות הסופיות עוד לפני סוף 2009. יצוין כי היקף כלי הרכב שהגיע ארצה ביבוא אישי הוא רק כ-2% מכלל השוק, אולם ביחס לפלח היוקרה (רכבים מעל 200 אלף שקל), שבו מתרכז עיקר היבוא, תפס היבוא האישי נתח של כמעט 25% מהשוק.