המניה המבטיחה ל-2010

יש 3 דרכים להשקיע במניית פרטנר, אך הרווח ממנה אינו דווקא בהשקעה ישירה בה

יש כיום 3 דרכים להיחשף למניית פרטנר : רכישה ישירה של המניה, רכישת מניות חברת האם סקיילקס והדרך השלישית היא רכישה של מניית סאני , הסבתא של פרטנר.

בכל אחת מהדרכים מקבלים חשיפה גבוהה לספקית שירותי הסלולר. בסקיילקס יש אמנם גם פעילות של יבוא מכשירי סלולר של סמסונג, אך פעילות זו שולית יותר שכן רשת דינמיקה שבבעלותה אמורה להימכר בקרוב. בחברת סאני אין פעילות אחרת פרט לאחזקה במניות סקיילקס. 3 החברות גם צפויות להיסחר במדד ת"א-100 החל מינואר הקרוב.

באיזה מניה הכי כדאי להחזיק?

השקעה במניית פרטנר מבטיחה היום תשואת דיבידנד גבוהה. הרכישה של אילן בן דב תניב בוודאות גבוהה דיבידנד של כ-1.3 מיליארד שקל עד סוף שנת 2010. זוהי תשואת דיבידנד גבוהה בשיעור כ-12%. אם מצב החברה יהיה יציב, ייתכן שמחירה ישוב למחיר שלפני החלוקה והמשקיעים יהנו מהתשואה הנ"ל.

שרשרת ההחזקות בפרטנר

סאני

½

78%

¯

סקיילקס

½

44.90%

¯

פרטנר

הפוטנציאל של סקיילקס

סקיילקס, המחזיקה כ-45% מפרטנר, נותנת חשיפה ממונפת לפרטנר. הדבר אומר שככול שמצבה של פרטנר ישתפר, סקיילקס תיהנה מכך יותר; ואם הוא יתדרדר, סקיילקס תתדרדר יותר.

לצורך הבדיקה ניקח מצב שמחיר מניות פרטנר לא ישתנה בשנה הבאה. השווי התפעולי של החברה, EV (שווי נכסים+חוב), הוא היום 5.8 מיליארד שקל ומורכב מכ-3.6 מיליארד שקל חוב וכ-2.2 מיליארד שקל שווי שוק. ככול שתשלומי הדיבידנד של פרטנר יימשכו,החוב יקטן והשווי יגדל.

לפי תוכנית חלוקת הדיבידנדים של פרטנר, אותה פירסמה סקיילקס במצגת למשקיעים, כוללת דיבידנד בסך 1.3 מיליארד שקל עד סוף שנת 2010 כאמור, ועוד יותר מ-500 מיליון שקל לשנה לאחר מכן.

ובכן, 440 מיליון שקלים אמורים לעבור מצד החוב במשוואה לצד השווי ובשנת 2011 כ-240 מיליון שקל נוספים יעברו כך גם הם. נתון זה מוביל ל-20% תשואה צפויה במניה עד סוף 2010 ועוד 10% עד סוף 2011. הדבר כמובן יכול להשתנות אם יהיה שינוי במניית פרטנר.

הפוטנציאל של סאני מנצח

אם עולים עוד רמה בשרשרת השליטה בפרטנר מגיעים למניית סאני. כל פעילותה היא אחזקה של 78% מסקיילקס ועוד 0.67% מפרטנר. מכיוון שסאני היא חברה קטנה יותר מחברת הבת שלה סקיילקס, כל עלייה בשווי הבת מתגלגל בעוצמה גבוהה יותר לחברה האם (באחוזים).

לסאני חוב נטו של 380 מיליון שקל והוא צפוי לקטון ב-100 מיליון שקל לשנה, עפ"י תוכנית חלוקת הדיבידנד של סקיילקס. האחזקה בסקיילקס ובפרטנר בניכוי החוב נותנת שווי של 1.327 מיליארד שקל בעוד שהחברה נסחרת בשווי של 966 מיליון שקל, כך שכבר היום היא נסחרת בדיסקאונט ביחס לנכסים.

לפי החישוב שביצעתי על סקיילקס בפסקה הקודמת, שווי האחזקות נטו של סאני, סקיילקס ופרטנר בניכוי חוב יהיה 1.84 מיליארד שקל בסוף 2010. שווי זה גבוה ב-90% ממה שהחברה נסחרת היום.

תרחישים לסוף שנת 2010 לפי תוכנית חלוקת הדיבידנד של פרטנר

פרטנר יורדת ב- 10%

ללא שינוי במניה

פרטנר עולה ב- 10%

¯

¯

¯

סקיילקס יורדת ב- 24%

סקיילקס עולה ב -20%

סקיילקס עולה ב- 24%

¯

¯

¯

*סאני יורדת ב- 29%

סאני עולה ב -90%

סאני עולה ב- 130%

*סאני נסחרת כיום במחיר נמוך מנכסיה ולכן סביר שתרד פחות מכך.

מכאן ניתן להבין כי במידה ששווי פרטנר לא ישתנה בשנה הבאה והיא תחלק את הדיבידנד המתוכנן, התשואה הגבוהה ביותר ובפער גבוהה תושג דווקא דרך הסבתא שלה - סאני.

המניה המבטיחה לשנת 2010

אם מניית פרטנר תרד בשנה הקרובה, פוטנציאל הירידה הגבוה ביותר הוא של סקיילקס (מכיוון שסאני נסחרת בדיסקאונט משמעותי). במקרה של עלייה או יציבות בפרטנר, לסאני יש פוטנציאל העליות הגבוה ביותר.

אין תחליף לאנליזה מעמיקה של חברת פרטנר. עם זאת, בהחלט ניתן לסמן את סאני כאחת המניות המבטיחות ב-2010.

  • • יובל זעירא הוא שותף מנהל בחברת ערך מוחלט לייעוץ פיננסי וניתוח חברות.
  • • האמור לעיל אינו מהווה המלצה להשקעה או תחליף לייעוץ אישי המתאים לכל אחד. לכותב עשוי להיות אישי בנכסים הפיננסים המוזכרים בסקירה זו.