מונה לאקסאנט מפרק - בעלי המניות יזרימו הון

עד יום ב' הקרוב בצהריים יועברו מאות אלפי דולרים ■ עובדי החברה קיבלו ביום ב' הודעה מהנהלת החברה, לפיה אקסאנט הפסיקה לפעול באופן רשמי

עובדי חברת אקסאנט, שהפסיקה את פעילותה השבוע, נחלו היום ניצחון קטן. על-פי בקשתם, בית המשפט המחוזי בת"א החליט על מינויו של עו"ד ארז חבר ממשרד עמית, פולק, מטלון, למפרק זמני של החברה. במקביל, בית המשפט דחה את בקשת קרן קראוס, הנושה הגדול של החברה, למינוי כונס לאקסאנט.

המשמעות היא שכרגע ההעדפה היא להמשך תפעול החברה ושמירתה כ"עסק חי". זאת, מתוך כוונה למכור את הפעילות בסכום גבוה ככל שניתן. על-פי ההחלטה, לבעלי המניות המרכזיים בחברה, איתן ורטהיימר, קרן אוורגרין וגיורא ירון, יינתן זמן עד ליום שני הקרוב בצהריים להזרים לה כסף.

ההון יינתן לטובת להמשך הפעילות הנדרשת, שהיא בעיקר תמיכה בלקוחות ותשלום חלקי לעובדים על זכויות סוציאליות. בסך-הכול אמורים בעלי המניות להכניס לחברה עוד מאות אלפי דולרים בודדים.

תביעה למיליון דולר

עובדי החברה קיבלו ביום שני הודעה מהנהלת החברה, לפיה אקסאנט הפסיקה לפעול באופן רשמי. עם זאת, עד כה העובדים לא קיבלו מכתבי פיטורים. בבקשה למינוי המפרק, דרשו העובדים שיכוסו חובות של החברה אליהם בהיקף של מיליון דולר, שכוללים תנאים סוציאליים ותשלומים שונים.

החברה, שמאז הקמתה קיבלה השקעות של כ-100 מיליון דולר, קיימה בחודשים האחרונים מו"מ עם חברת דל להשקעה ושיתוף פעולה משמעותי, מו"מ שלא צלח לבסוף.

חלק מהתסכול של העובדים, נבע מטענתם כי חילוקי דעות בין בעלי המניות, הם שהכשילו את העסקה עם דל.