ה"אג"ח ט'" של דובאי: נאחיל נסחרת ב-54 סנט לדולר

השער הנוכחי של האג"ח המוסלמיות מגלם עלייה על רקע ציפייה כי ממשלת דובאי תימנע מחדלות פירעון ■ ביום שני תצטרך חברת הנדל"ן לפרוע 3.52 מיליארד דולר למחזיקי האג"ח

כל אחד וה"אג"ח ט'" שלו? אגרות החוב המוסלמיות, ה"סוקוק" של חברת הנדל"ן של ממשלת דובאי, נאחיל, נסחרת ב-54 סנט ושמינית הסנט לכל דולר ערך נקוב.

ועדיין, השער הנוכחי של האג"ח המוסלמיות מגלם עלייה על רקע ציפייה כי ממשלת דובאי תימנע מחדלות פירעון. היום עלה שער האג"ח ב-4.8%, על-פי נתוני סיטיגרופ. האג"ח רשומה למסחר בלונדון. ביום שני יחול מועד הפדיון של הסדרה וחברת הנדל"ן לפרוע 3.52 מיליארד דולר למחזיקי האג"ח. מכאן, ובהתחשב בזירת המסחר של האיגרת, מדובר ביום המסחר האחרון שלה. כמידי יום שישי, בורסת הנאסד"ק בדובאי הייתה סגורה היום.

נאחיל היא זרוע הנדל"ן של חברת "דובאי העולמית" (World Dubai), חברת האחזקות הממשלתיות בבעלותה המלאה של הנסיכות, שהודיעה לפני כשבועיים כי היא דוחה את פרעונות החובות שלה לחצי שנה. השער של האיגרת נפל מאז ב-53%, אז ירד מחירה ל-42 סנט. זוהי אינה הסדרה היחידה של נאחיל, והסדרה הארוכה יותר (לפדיון בינואר 2011 המבטיחה תשואה שנתית של 2.75%) נסחרה היום ללא שינוי, ב-35.62 סנט. היקפה 750 מיליון דולר.

נאחיל אחראית בין היצר לפיתוח האיים דמויי עץ הדקל לחופה של דובאי. במחצית השנה הראשונה הפסידה 13.4 מיליארד דירהם (3.65 מיליארד דולר) בשל התרסקות מחירי הנדל"ן באזורי העסקים במפרץ הפרסי.

בשבוע שעבר החלה דובאי העולמית בשיחות עם בנקים לפריסה מחודשת של חובות בהיקף 26 מיליארד דולר, הכוללים את הסוקוק של נאחיל. אנליסטים בבנק הצרפתי BNP פאריבה סבורים כי נאחיל עשויה לפרוע 70% מהערך הנקוב של האיגרת, ולמחזר את היתרה בהנפקת סדרת אג"ח חדשה.

ההערכה כי הסדרה לא תגיע לכדי חדלות פירעון מסתמכת בין היתר על חוזי ההחלף העתידיים המגינים מפני חדלות פירעון (CDS). פרמיית החוזים על דובאי ירדה ב-0.365% (36.5 נקודות בסיס) ל-5.26%. באופן דומה, נרשמו היום גם עליות שערים באג"ח הממשלתיות של דובאי.