כמדי שבת: עוד שלושה בנקים נסגרו בארה"ב

שלושה בנקים נוספים נסגרו בפלורידה, אריזונה ■ מספר הבנקים שנסגרו בארה"ב מתחילת שנת 2009 עלה ל-133 ■ ה-FDIC מעריך כי ביטוח הפיקדונות של הבנקים הנכשלים יעלה לו כ-250 מיליון דולר

כמדי סוף שבוע, נכנסים אנשי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי לאזורים החבוטים של המערכת הפיננסית בארה"ב וסוגרים את שעריהם של הבנקים שהתקשו לעמוד בנטל ההלוואות הגרועות. הלילה סגר ה-FDIC שלושה בנקים נוספים בפלורידה, אריזונה וקנזאס. בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו בארה"ב מתחילת שנת 2009 ל-133.

הבנק הראשון שנסגר היה בנק ריפבליק פדראל בפלורידה אשר ניהל נכסים בהיקף של 433 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף 352.7 מיליון דולר, בכך עלה את מספר הבנקים שנסגרו השנה בפלורידה ל-13. ה-FDIC דיווח כי כל הפיקדונות של הבנק הנכשל יועברו לבנק פירסט יונייטד.

הבנק השני שנסגר היה בנק 'וואלי קפיטל' באריזונה אשר ניהל נכסים בהיקף 40.3 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף 41.3 מיליון דולר. ואחרון הנכשלים בנק סולושיין בקנזאס אשר ניהל נכסים בהיקף 511.1 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף של 421.3 מיליון דולר.

התאגיד מעריך כי ביטוח הפיקדונות של שלושת הבנקים הנכשלים יעלה לו כ-250 מיליון דולר.

נציין כי במהלך השנה האחרונה סגרו רשויות הפיקוח בארה"ב בנקים בקצב המהיר ביותר ב-17 השנים האחרונות ועדיין לא רואים את הסוף מאחר ובנקים נוספים צפויים להיסגר על רקע החובות שהצטברו בהם כתוצאה בעיקר ממשבר הנדל"ן החמור הפוקד את ארה"ב.