נציגות אג"ח ט' של אפריקה מבקשת להקדים את הדיון בביהמ"ש

אג"ח ט' חוששים כי התשלום של לבייב לבנקים ביום ד' עי יקטין את הסיכויים להגיע להסדר מוסכם ■ "הגבייה ע"י הבנקים תשפיע באופן מכריע והרסני, תסכל את יכולתו של לבייב לעמוד בהתחייבויות ותיחשב כהעדפת נושים"

נציגות אג"ח ט' של אפריקה ישראל פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להקדים את הדיון בעניינה. במכתבה דורשת נציגות אג"ח ט' את הקדמת הדיון מ-20 בדצמבר, ליום ג' הקרוב (15 בחודש).

הסיבות לבקשה הן כי הנציגות האחרת של מחזיקי האג"ח (הנציגות הכללית שלא כוללת את אג"ח ט'. י.נ) אינה מתכוונת להמשיך במשא-ומתן לגיבוש הסדר חוב מוסכם על כל הצדדים, וכי היא עומדת על ביצוע ההסדר שהוצע על-ידי החברה בבחינת "כזה ראה וקדש".

שנית, הנציגות של אג"ח ט' מזכירים את ההסכם של לב לבייב עם הבנקים, בו הוא אמור להעביר להם ביום רביעי הקרוב, 16 בדצמבר, תשלום של מאות מיליוני שקלים להקטנת החוב מולם. אג"ח ט' חוששים כי תשלום כזה יקטין את הסיכויים להגיע להסדר מוסכם על כל הצדדים.

"גביית הסכומים מבעל השליטה על-ידי הבנקים צפויה להפר את האיזון בין הצדדים, אשר מנהלים משא-ומתן לגיבוש הסדר מוסכם, ולהשפיע באופן מכריע והרסני על הסיכויים להגיע להסכמה", לשון טענת מחזיקי אג"ח ט' לבית המשפט. "התשלום לבנקים לא רק שעלול לסכל את ההסדר אלא גם את יכולתו של בעל השליטה לעמוד בהתחייבויות שלקח, ועצם ביצוע התשלום לבנקים עלול להיחשב כהעדפת נושים", הוסיפו.

כזכור, מחזיקי אג"ח ט' הם הנושים היחידים עד כה שלא קיבלו את התשלום המלא שתאריך התפוגה שלו חל מזמן. אפריקה חייבת לאג"ח ט' סך של 557 מיליון שקל, שהיה אמור להיות משולם ב-10 בנובמבר, אך הם קיבלו רק חלק מהתשלום. בנוסף, מחזיקי אג"ח ט' לא נכללים בהסדר החוב שהוצע על-ידי אפריקה ישראל באוקטובר.