בפעם השנייה: אירוקה מפסיקה את ההתקשרות עם זרמון-גולדמן

לפני כחצי שנה הועבר התקציב מזרמון-גולדמן לבאומן-בר-ריבנאי, חזר כעבור חודשיים לזרמון, וכעת הודיעה הרשת שוב על הפסקת ההתקשרות עם זרמון ■ הפעילות הפרסומית של אירוקה תתבצע בשלב זה באופן עצמאי

הרומן המחודש בין משרד הפרסום זרמון-גולדמן לבין רשת משקפי השמש אירוקה התברר כקצר: ל"גלובס" נודע כי הרשת הפסיקה את ההתקשרות עם זרמון-גולדמן, חצי שנה בלבד לאחר ששבה לעבוד איתו.

כזכור, לפני כחצי שנה הפסיקה רשת אירוקה את ההתקשרות עם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שזכה בתקציב במסגרת מכרז שנערך רק חודשיים לפני כן, וחזרה לעבוד עם זרמון-גולדמן - איתו עבדה עד אז.

בענף הסתובבו בזמנו שמועות שונות על הסיבות שהניעו את הנהלת החברה לעשות צעד כה דרמטי, מבלי לתת למשרד בו בחרו במכרז הזדמנות של ממש. אולם, לפחות מדברים שנאמרים שלא לייחוס ממעגלים המקורבים לרשת, נראה כי ההחלטה לחזור לזרמון-גולדמן בזמנו נבעה ממניעים מסחריים - על רקע הצעה מסחרית מפתה שהציע זרמון-גולדמן, שקשרה בין היתר בין הישגים לתשלום.

אולם, כבר שבועות ספורים לאחר ההתקשרות המחודשת החלו להישמע קולות צורמים. נראה כי קמפיין הרקדן שהעלה המשרד לא הניב לרשת את התוצאות לה קיוותה, ומקורבים החלו לדבר שוב על גישושים עם משרדים אחרים. בסופו של דבר הצליחו בזרמון-גולדמן ליישר את ההדורים, אך כפי שנראה כיום - כנראה לא באופן מוחלט.

ל"גלובס" נודע כי בשלב זה לא מתעתדת אירוקה להתקשר עם משרד פרסום כלשהו, ונראה כי על הפרסום יהיו מופקדים מנהלת השיווק של הרשת, שתיעזר במעצב פיליפ בולקייה, שמוביל את המיתוג מחדש של הרשת; עם עזרה של משרדי בוטיק קטנים, שאמורים לתת לרשת שירותים נקודתיים.

באירוקה העדיפו היום (א') שלא להגיב על ההחלטה להפסיק את ההתקשרות עם זרמון-גולדמן או להתייחס לסיבות שהביאו להחלטה.

עד לפרידה הראשונה מאירוקה טיפל זרמון-גולדמן במשך כ-8 שנים בתקציב הפרסום של הרשת. קודם לכן טופל התקציב במשך מספר שנים ברגב-קויצקי, שמיצב את הרשת כמתמחה במשקפי שמש, תחת הסיסמה "משקפי שמש קונים באירוקה". ההחלטה להתרחב ולפנות לקהלי יעד נוספים הביאה להעברת התקציב לזרמון-גולדמן.

לאחר שנתיים של פעילות משותפת, החליט המשרד על קו חדש וצירף כפרזנטורית את הדוגמנית סנדי בר, שהיתה מזוהה עד אז עם מותגים כמו קסטרו ומילקי. בר הוחתמה למשך 3 עונות. בהמשך, פנו בזרמון-גולדמן לפיגורה מפורסמת אף יותר, ושילבו את הדוגמנית נעמי קמפבל בסרטון פרסומת לרשת.

בתחילת 2008 הודיעה רשת אירוקה כי היא מבקשת להעמיק את אחיזתה בשוק משקפי השמש, וכי בכוונתה לעשות שינוי אסטרטגי בפעילות החברה, ולהפוך מרשת שמכרה עד כה מותגים במחיריvalue for money - לרשת ממותגת השואפת להיות הרשת המובילה בארץ למשקפי שמש.

כחלק מהמהלך יצאה הרשת למכרז לבחירת משרד פרסום חדש, ונפגשה עם גלר-נסיס וגיתם BBDO, שנופו כבר בשלב הראשון. אחר כך המשיכה הרשת עם מקאן-אריקסון (שפרשו באמצע לאחר שזכו בתקציב אופטיקנה), ראובני-פרידן ובאומן-בר-ריבנאי - שזכה כאמור בתקציב.

מאירוקה נמסר: "אירוקה מוקירה ומודה לזרמון-גולדמן על שנים רבות של שיתוף-פעולה והצלחה".