אלשיך נתנה לרייפמן הזדמנות אחרונה: לא ישוב בינתיים לכלא

"רייפמן הוא חייב העולה בתחכומו ובדרכיו הנפתלות על רוב רובם המוחלט של החייבים הרבים בהם נתקלתי בעבר", כתבה השופטת אלשיך, אך למרות זאת אתן לו "הזדמנות אחרונה לשנות את דרכיו ואופן התנהלותו"

מייסד אמבלייז, אלי רייפמן, ימשיך בינתיים לשהות מחוץ לכלא - כך החליטה הבוקר (ב') השופטת ורדה אלשיך. "רייפמן הוא חייב העולה בתחכומו ובדרכיו הנפתלות על רוב רובם המוחלט של החייבים הרבים בהם נתקלתי בעבר", כתבה, אך למרות זאת אתן לו "הזדמנות אחרונה לשנות את דרכיו ואופן התנהלותו".

אלשיך קבעה כי 4 ימים לפני הדיון הבא (שיתקיים ב-6 בינואר) יידרש רייפמן לגבות באסמכתאות מקוריות וראשוניות את דו"ח חשיפת השרשורים במניותיו, וכן לתקנו ולציין כמה מניות מוחזקות בכל שרשור. בנוסף, רייפמן חוייב "להקדיש את זמנו הפנוי באורח סביר" להעברת המניות למנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז.

"אמנם אין אני מצפה בהכרח כי עד למועד הדיון הבא תושלם חשיפת כל המניות (אף כי ייתכן מאוד שהיינו מגיעים לכך זה מכבר, לו היה רייפמן פועל כדין)", הדגישה אלשיך, "אולם בהיעדר התקדמות משמעותית, אמיתית ומגובה בעובדות וראיות (להבדיל מהבטחות ושאר מלל גרידא), ייתכן מאוד כי בסיומו של הדיון הבא יישלח החייב פעם נוספת למאסר".

אמון מועט

כזכור, רייפמן היה נתון במאסר במשך כחודשיים בגין ביזיון החלטת בית המשפט המורה לו להעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד. לפני 20 יום שוחרר רייפמן בהסכמה בתנאים מגבילים, נוכח טענתו כי הוא חייב נגישות לכל אמצעי התקשורת כדי לחשוף את המניות המוחזקות בשרשור. אלשיך הדגישה כי "שחרורו לא בא משום שבית משפט זה שוכנע 'לפתע פתאום' באמיתות גירסאותיו (שהוסיפו 'להתחלף' ולעבור מקצי שיפורים אף באותה הזדמנות), אלא נעשה חרף העובדה כי מידת האמון שאני נותנת בחייב זה, באמירותיו ובהבטחותיו, הינה מועטה ביותר".

רייפמן הגיש תרשים ובו כ-20 ריבועים, שכל אחד מהם מייצג קבוצת מניות אחרת השייכת לו ועברה דרך אחד הנאמנים, המהווה את ראשית השרשור. מתחת לכל ריבוע מופיעות החוליות הבאות בשרשור. רייפמן ציין ברוב הריבועים רק 2-3 חוליות, אך בחלק מהריבועים מוצגות גם 7 רמות שרשור. ואולם, הוא לא צירף אף מסמך המגבה עובדתית את התרשים. כך גם לא ציין את כמות המניות בכל שרשור, מה שילמד על אחוז המניות שנחשף.

עובדות אלה ותמיהות נוספות (בעבר דיבר רייפמן על 4-5 רמות שרשור, מעולם לא דיבר על 7 רמות, וגם בריבועים בהם חשף 7 רמות שרשור - עדיין אין מניות) העלו אצל אלשיך חשד כי רייפמן ממשיך במנהגו לגלות טפח ולהסתיר טפחיים, כדי להרוויח זמן ולהתיש את המנהל המיוחד או למנוע חשיפת המניות או מידע שאינו נוח לו.

אלשיך פקפקה בהבטחת רייפמן כי עד אפריל, ולכל היותר עד יוני, ייחשפו כל השרשורים, והעלתה שוב חשד כי "בידו האחת רייפמן מגלה שרשורים ובידו האחרת גורם לריבויים". לדבריה, טיעונו החדש והתמוה כי הוא חושש כי הנאמנויות השונות ימעלו במניות במרוצת הזמן, עשוי להוות הכנת אליבי למועד המתאים.

לבסוף ציינה אלשיך כי למרות שהחוק אינו מאפשר לאסור עליו התנהלות ראוותנית ומתריסה, בדמות ראיונותיו הזחוחים לתקשורת והרצאות הקבלה בהן הוא משתלח בעו"ד ארז, הרי שחובה על בית המשפט לשקול זאת בעת קבלת החלטה על ניהול התיק.

פרקליטי רייפמן, עוה"ד שלומי תורג'מן ודורון אפיק, אמרו בתגובה כי ספק אם עד ינואר תושג התקדמות משמעותית, שכן הגורמים מולם עובד רייפמן יהיו בחופשת חג המולד.