פול וולקר: המס הבריטי על בונוסים הוא "רעיון מעניין"

יו"ר ה'פד' לשעבר: "הרעיון הבריטי מעניין. אנשים כועסים על כך שעובדים במגזר הפיננסי מרוויחים כל-כך הרבה. והתגמולים המסיביים הללו עודדו התנהגות שערערה את יציבות שוקי ההון"

יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, פול וולקר, שמשמש כעת יועץ לנשיא ברק אובמה, אמר לשבועון גרמני שלדעתו, המס המיוחד שהוטל בבריטניה על בונוסים גדולים לבנקאים הוא "רעיון מעניין", למרות שהוא חושש ממיסוי של העברות כספים.

כאשר נאמר לו על-ידי מראייניו מהשבועון "וולט אם זונטאג" שהקנצלרית אנגלה מרקל הגדירה את תוכנית מיסוי הבונוסים הבריטית כ"מקסימה", וולקר השיב שהוא רואה "מעט מאוד קסם בשוקי ההון בימים אלו". הוא הוסיף, עם זאת, ש"הרעיון הבריטי מעניין. אנשים כועסים על כך שעובדים במגזר הפיננסי מרוויחים כל-כך הרבה. והתגמולים המסיביים הללו עודדו התנהגות שערערה את יציבות שוקי ההון".

התוכנית של ממשלות בריטניה וצרפת להטיל מס מיוחד של 50% על הבונוסים לשנת 2009 שיחלקו הבנקים לעובדיהם, מעבר למינימום של 25 אלף ליש"ט, עוררה עניין רב ברחבי העולם.

וולקר אמר שהוא "מתנגד אינסטינקטיבית" לכל מס על העברות כספים, "אך ייתכן שכדאי יהיה לבחון את ההצעות הנוכחיות, כל עוד התוצאה לא נקבעת מראש. בסך הכל, אני ספקני לגבי הרעיונות הללו".