ציון לגנאי לערוץ 10 בכנס השנתי של איגוד מפיקי הקולנוע והטלוויזיה

שר התקשורת כחלון קיבל ציון לשבח ■ הכנס עמד בסימן גינוי של "גופי השידור הכושלים" ■ יו"ר איגוד המפיקים, מוש דנון: "תוכניות הסוגה העילית נתפסות ע"י תחנות השידור כעצם בגרון וכאם כל ההפסדים שלהן"

הכנס השנתי של איגוד מפיקי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, שנפתח אמש (א') במלון דן אכדיה בהרצליה תחת השם "עניין של כסף", דן ביומו הראשון בהתנהלות יוצרים ומפיקים מול גופי השידור בארץ ובעולם.

בנאום הפתיחה של הכנס התייחס מוש דנון, יו"ר איגוד המפיקים, למאבק המתמשך בין גופי השידור לבין היוצרים והמפיקים, בעיקר בסוגיית תוכניות סוגה עילית (דרמות). לדבריו, "אלה נתפסות על-ידי תחנות השידור כעצם בגרון וכאם כל ההפסדים שלהן. אותן תחנות, בעקבות התנהלותן הכלכלית והתוכניות הכושלות, מעזות לבזבז כספים רבים על תחרות חסרת תקווה - במקום לעצור לרגע ולחשוב מה באמת נכון לעשות".

דנון הוסיף ואמר כי "אנחנו קבוצה של אנשים שמוכנים להפסיד עבודה פרטית תוך סיכון מקומם המקצועי ופרנסתם, קבוצה שנלחמת בהשתלטות של ההון על השלטון, נלחמת בהשתלטות המפרסמים שמבחינתם הכול כשר, העיקר לדחוף פרסומת ולהרוויח קומיסיון. קבוצה שנלחמת על פרנסתם של יוצרים שמוצאים עצמם מחוסרי עבודה בעקבות התחבולות הבלתי נגמרות של הזכיינים מול הרגולציה".

לדבריו, "המלחמה אינה רק על הסוגה העילית והקולנוע, אלא על התרבות המקומית שנפגעת כתוצאה מצרכיו של מפרסם כזה או אחר. המלחמה היא נגד התנהלות עבריינית, שהיום פוגעת בדרמות ובקולנוע - ומחר תפגע בתוכניות הבידור האיכותיות לסוגן. אם לא נילחם - הכל כאן יתמוטט, והטלוויזיה תהפוך רדודה יותר תחת ניהולו ביד רמה של הפרסומאי בעל הכוח והעוצמה".

בסקר שנערך במהלך הכנס נשאלו 150 המפיקים המשתתפים לגבי תפקודם של הגופים והאישים ועל תרומתם או מחדליהם בתחום קידום היצירה המקורית בשנת 2009. המפיקים העניקו ציון לשבח לשר התקשורת משה כחלון על פעילותו לקידום היצירה המקורית השנה, וגינו את יולי אדלשטיין, השר הממונה על רשות השידור, על מחדליו בתחום זה.

על השקעה בתוכן ושיתוף-פעולה עם מפיקים זכתה HOT בציון לשבח, בעוד הערוץ הראשון זכה לציון גנאי על השקעה בלתי מספקת בתוכן ובפיתוח תוכן ומיעוט שיתוף-פעולה עם המפיקים.

שידורי קשת זכו בציון לשבח על היותם הגוף המשדר המוביל בתחום ההשקעה בקולנוע. רשות השידור וערוץ 10 קיבלו ציון לגנאי על התעלמות מחובותיהם בתחום הקולנוע.