מקאן-אריקסון זכה בתקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל

במכרז הפרסום התמודדו גם זרמון-גולדמן, גליקמן-נטלר-סמסונוב, שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי ■ על-פי הערכות, היקף התקציב השנה יעמוד על כ-750 אלף דולר

משרד הפרסום מקאן אריקסון זכה בתקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל - כך נודע ל"גלובס". במכרז התמודדו גם זרמון-גולדמן, גליקמן-נטלר-סמסונוב, שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי.

תקציב הפרסום של קק"ל טופל בחמש השנים האחרונות באדלר-חומסקי, שייצר עבורו מספר קמפיינים שאף הגיעו לטלוויזיה.

עם זאת, אין מדובר במפרסם גדול, ועל-פי הערכות בענף יגיע היקף התקציב שלו השנה לכ-750 אלף דולר. אמנם, לא מדובר בגוף ממשלתי שמחויב לצאת למכרז, אולם בקק"ל החליטו בכל זאת לבצע הליך כזה, ופנו לכל עשרת משרדי הפרסום הגדולים בהזמנה לקחת חלק בהתמודדות על התקציב.

יצוין כי בענף הפרסום נוהגים בחשדנות כלפי תקציבים מסוג זה, מתוך חשש שעשוי להיות בהם סוג של מעורבות פוליטית, ולכן היו משרדים שהעדיפו לא להשתתף במכרז, ביניהם ראובני-פרידן, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס. גם בגיתם BBDO החליטו שלא להשתתף במכרז, שכן הם מטפלים בתקציב רשות הטבע והגנים, העומד בניגוד אינטרסים לתקציב קק"ל.

הליך הבחירה כלל שלב של מרתון משרדים, במסגרתו ערכו המשרדים מצגות מכרז וענו על שאלות. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", כל המשרדים המתמודדים עלו לשלב השני שכלל פתיחת ההצעות המסחריות, ובסופו זכה כאמור מקאן אריקסון.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום פרסמה קק"ל מתחילת השנה (2009) בסכום של כ-1.8 מיליון דולר במחירי מחירון, באמצעות אדלר-חומסקי, ובשנת 2008, בסכום של כ-2.2 מיליון דולר במחירי מחירון.