האינטרנט יחפש לכם השקעות

לא מוצאים רעיונות להשקעה? הנה כמה אתרים שיעשו בשבילכם, לפחות חצי עבודה

ניתוח חברה והערכת האטרקטיביות של מניותיה הם דבר חשוב והכרחי. יחד עם זאת, אם לא נמצא רעיונות השקעה לא יהיה לנו מה לנתח.

רבות הדרכים למציאת רעיונות השקעה: הדרך הטובה ביותר היא פשוט לקרוא, וכמה שיותר. ברחבי הרשת יש אלפי אתרים פיננסיים ובלוגים של משקיעים. אם תאתרו כמה מהם, שמתאימים לאופי ההשקעה שלכם, הם יעשו עבורכם חלק נכבד מעבודת החיפוש.

בנוסף, ברחבי הרשת יש רשימת שירותים ארוכה שיכולים להקל עליכם מאוד במשימת החיפוש. אולי תופתעו לשמוע, אבל רבים מהם חינמיים. הנה כמה אתרים שיכולים לסייע לכם למצוא רעיונות מעניינים להשקעה מעבר לים.

אתר הרשות לניירות ערך האמריקאית (sec.gov)
אם אתם רוצים לחפש בעצמכם הזדמנויות השקעה, זה המקום האידיאלי לעשות בו זאת. ראשית, תוכלו לקבל עדכוני RSS על ההודעות של כל חברה הנסחרת בארצות הברית.

פרט לזאת, תוכלו לחפש גם הודעות על-פי סוג הדוח, ואפילו לפי מילים מסוימות המופיעות בתוכו. אני, למשל, מתעניין במקרים מיוחדים, כגון spin-offs (חברות בת) או חברות שעברו לאחרונה ארגון מחדש, ולכן מקור זה מאפשר לי לאתר אותם בקלות.

רשימת הקניות של הגורואים (gurufocus.com)
האתר הנהדר הזה מאפשר לכם לראות מה קנו או מכרו המשקיעים המצליחים ביותר בעולם ברבעון האחרון או בתקופות קודמות. משקיעים אלה מוכיחים לאורך שנים את יכולת בחירת המניות המוצלחת שלהם, ולכן זהו מקור מצוין לדוג בו רעיונות השקעה מדרגה ראשונה.

מניות שבהם מתעניינים משקיעים אחרים (caps.fool.com)
למה לא לתת למשקיעים אחרים לעשות את העבודה בשבילכם? פרט לתכנים מעניינים ופורומים משכילים רבים המופיעים באתר זה, קהילת החברים בו מונה כמעט 150 אלף משקיעים פרטיים, שפורסים בו את דעותיהם על מרבית המניות הנסחרות בארצות הברית.

כל משקיע מדורג על-פי שיעורי ההצלחה שלו, מה שמאפשר לכם להתרכז בדברים של המשקיעים האיכותיים.

מה קונים בעלי העניין (secform4.com)
מלבד היותם מחזיקי המניות הגדולים ביותר של החברה, במקרים רבים בעלי העניין הם חברי הנהלה בכירים בחברה (כגון מנכ"ל, מנהל טכנולוגי או מנהל כספים), ולכן גם מכירים אותה ואת פעילותה הכי טוב. כשהם מוכרים מניות, בדרך כלל לא צריך להתרגש (אלא אם כן זאת מכירה מסיבית).

יחד עם זאת, כשהם קונים, הם בדרך כלל עושים זאת משום שהם סבורים שהמניה זולה ותניב להם רווחי הון. לכן מעניין לדעת מתי הם עושים את זה. האתר הזה יסייע לראות מי קנה, מי מכר, כמה ומתי.

רשימת הקניות של קרנות הנאמנות (thebuylist.com)
גם זו אינדיקציה לא רעה. משקיעים מוסדיים לא תמיד קונים מניות מהסיבות הנכונות, ובעיתוי המתאים, אבל אם הם קונים מניה בהיקפים גדולים, לפעמים יש שם משהו. בנוסף, אף על פי שזה דווקא חכם לקנות מניה שהמוסדיים עדיין לא גילו או כזו שהם מכרו, לא כדאי להתחיל לקנותה בזמן שהם מוכרים אותה בהמוניהם. האתר הזה מאפשר לכם לראות אילו מניות נקנו על-ידי הקרנות השונות.

גילוי נאות: אין לראות בכתבה המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ.

yinon@bursa4u.com