הקרב על מדד המעו"ף הוכרע: אפריקה, כור ומגדל - בחוץ

אבנר, דלק קידוחים וגזית גלוב יתפסו את מקומן ■ השינויים ייכנסו לתוקף ב-3 בינואר, כאשר ב-31 בדצמבר יוארך שלב הסגירה

מדד המעו"ף ייפרד ב-1 בינואר משלוש מניות מרכזיות, אשר אחת מהן מיקדה בתקופה האחרונה תשומת לב רבה בקרב המשקיעים. הנהלת הבורסה צפויה להודיע היום (ד') באופן רשמי על השינויים בהרכבי המדדים שייכנסו לתוקפם ב-3 בינואר (יום המסחר הראשון של שנת 2010), כאשר אפריקה ישראל , מגדל ביטוח וכור צפויות להיגרע ממדד המעו"ף.

הבורסה דורשת מחברות הנסחרות במעו"ף אחזקות ציבור של 25% לפחות ושווי אחזקות ציבור של 600 מיליון שקל ומעלה, כאשר אותה מניה צריכה להיות מבין 75 המניות הסחירות בבורסה. אם כן, אפריקה לא עומדת בקריטריון שווי השוק, כור לא עומדת בקריטריון אחזקות המינימום של הציבור (העומדות על 19.13% בלבד) וכך גם מגדל.

את מקומן של 3 המניות ימלאו חברות הנפט והגז אבנר ודלק קידוחים , וכן חברת הנדל"ן גזית גלוב .

יצוין כי ב-31 בדצמבר יוארך שלב הסגירה על מנת לאפשר לקרנות ובעיקר לתעודות הסל להיערך לשינויים. שלב הסגירה, שאורכו בדרך כלל 15 דקות, יתחיל מוקדם יותר וייארך ביום האחרון של החודש 30 דקות.

בבית ההשקעות פסגות התייחסו היום לשינוי הצפוי במדד ת"א-75 ומסרו כי המניות הנכנסות למדד הן: מגדל, אפריקה, כור, דלק אנרגיה, סקיילקס, מבני תעשיה, כלל ביוטכנולוגיה, אלקטרה נדל"ן, דרבן, אזורים, אלרון וטאואר. מנגד, המניות שתיגרענה מהמדד הן (מלבד גזית גלוב, דלק קידוחים, אבנר שעוברות למעו"ף): בריינסווי, אדגר, סקופ, קווינקו, רדויז'ן, אל על, נטו אחזקות, מעברות, קמהדע ופורמולה מערכות.

מבני תעשיה תצטרף גם למדד נדל"ן-15 במקום ואלביט הדמיה וקרדן NV תיגרענה ממנו.