לאחר זינוק של כ-100%: אנליסטים מעלים את מחיר היעד לגוגל

גוגל זינקה מאז השפל במארס ביותר מפי 2 ל-593 דולר ■ אנליסט בכיר מג'פריס העלה את מחיר היעד ל-695 דולר, וקריימר העלה את המחיר ל-750 דולר

מניית גוגל ננעלה אתמול (ג') בשיא שנתי על רקע העלאת מחיר היעד שלה מצד אנליסטים והדיווחים על כוונתה לשווק טלפון סלולרי מתוצרתה. מניית גוגל עלתה ב-0.43% למחיר של 593.14 דולר, זינוק של יותר מפי 2 לעומת השפל במארס השנה, ושל כ-85% מתחילת השנה.

אנליסט בכיר מבית ההשקעות ג'פריס, יוסוף סקוואלי, העלה את מחיר היעד למניית גוגל ל-695 דולר, מחיר המשקף פרמיה של 17%.

האנליסט של ג'פריס הסביר את הסיבות להעלאת התחזית שלו על ידי הביקוש העולה ל- CPC (עלות פר קליק) באירופה וארה"ב כאשר מעל ל-65% מתקציבי הפרסום המקוון ממשיך ללכת למנועי חיפוש. נציין גם כן כי יאהו דיווחה בשבוע שעבר על נתונים חיוביים אודות פרסום מקוון כאשר הראתה עלייה בהכנסות מ-RPS (הכנסות מחיפוש) ו- CPM (עלויות חשיפה של פרסומות באינטרנט).

הצמיחה במסחר האלקטרוני מהווה אינדיקטור חיובי נוסף עבור פרסום מקוון, כאשר המכירות המקוונות צמחו ב-3% בעונת החגים השנה (מ-1 בנובמבר ל-6 בדצמבר), בהשוואה לירידה ב-3% אשתקד.

במקביל, ג'ים קרמייר, הפרשן הכלכלי ברשת CNBC, העלה אתמול (ג') את מחיר היעד של גוגל ל-750 דולר, מחיר המשקף פרמיה של 26.44% בהתבסס על התחזית של אחד האנליסטים המועדפים עליו המתמחה בחברות טכנולוגיות.

"גוגל תעבור את רף ה-600 דולר בקרוב", אמר האנליסט. "המניות יעלו בחזרה ויטפסו לשיא של כל הזמנים לרמה של 750 דולר", הוסיף.

"גוגל חברה טובה יותר עכשיו מאשר שהייתה בשנת 2007", אמר קריימר וציין כי הוא לא רואה שום בעיה להצבת מחיר יעד שמשקף פרמיה של כ-27% על מניה עם שיעור צמיחה ארוך טווח של 21%.

"אתם רוצים לקנות את גוגל, לפני שהראלי החד יתחיל", המליץ קריימר.

נזכיר כי העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח בתחילת השבוע כי גוגל תתחיל ב-2010 לייצר ולשווק טלפון סלולרי חכם, שיתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד מתוצרתה. לפי הדיווח, גוגל תשווק את המכשיר באינטרנט, במהלך אסטרטגי שנועד לעקוף את מערך ההפצה של חברות הסלולר הפועלות כיום בשוק.

אנליסטים מעריכים כי המהלך הצפוי של גוגל מכוון יותר להשגת גישה למידע יקר ערך אודות הלקוחות, בו תוכל להשתמש במסגרת שיווק חבילות עבור גופי פרסום באינטרנט מאשר לכניסה בשוק הטלפונים הסלולריים החכמים.