אינפלציה: מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בנובמבר ב-0.4%

נתון התחלות הבנייה הצביע על על 574 אלף התחלות בנייה, בהתאם לצפי לעומת 527 אלף בחודש הקודם (נתון מתוקן - עמד לפני על 529 אלף התחלות בנייה) ■ מספר אישורי הבנייה עומד על 584 אלף אישורים לעומת צפי ל-570 אלף אישורים

מדד המחירים לצרכן (CPI), אשר פורסם ב-15:30 שעון ישראל, הצביע על עליית מחירים בשיעור של 0.4% בנובמבר, בהתאם לצפי ולאחר עלייה של 0.3% באוקטובר. במונחים שנתיים, האינפלציה עלתה ב-1.8%, בהתאם לציפיות. מדד הליבה, בניכוי מחירי מזון ואנרגיה, נותר מאוזן, בהתאם לצפי.

רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות כתב עם פרסום נתון מדד המחירים כי הגם שהבנק הפדרלי צריך להותיר עין אחת פקוחה, הדרך להמשיך לתמוך בפעילות הכלכלית באמצעות הותרת הריבית ברמתה הנמוכה יוצאת הדופן, פתוחה לפניו. נראה, לפיכך, שהריבית תישאר נמוכה בחודשים הבאים. אולם, לנוכח הנתונים החזקים שפורסמו בחודשים האחרונים, לרבות מדד המחירים ליצרן ומדד הייצור התעשייתי, אפשר שדברי ההסבר שיתלוו להודעת הריבית הערב ייכתבו בטון הדוק יותר מבעבר.

התחלות הבנייה עמדו על 574 אלף - בהתאם לצפי

נתון התחלות הבנייה, שפורסם אף הוא באותה שעה, הצביע על על 574 אלף התחלות בנייה, בהתאם לצפי לעומת 527 אלף בחודש הקודם (נתון מתוקן - עמד לפני על 529 אלף התחלות בנייה). מספר אישורי הבנייה עומד על 584 אלף אישורים לעומת צפי ל-570 אלף אישורים. בחודש הקודם עמד מספר האישורים על 552 אלף.

באותה שעה גם כן, מאזן החשבון השוטף הצביע על גירעון של 108 מיליארד דולר לעומת צפי לגירעון של 106.5 מיליארד דולר. החשבון השוטף ברבעון השני עמד על 98.8- מיליארד דולר. מאזן החשבון השוטף מסכם את זרם הסחורות, השירותים, ההכנסות והעברת התשלומים אל תוך ארצות הברית ואל מחוצה לה.

ועדת השוק הפתוח של ה'פד' תפרסם את החלטת הריבית ב-21:15 שעון ישראל, כשעל פי תחזיות השוק היא תשאיר אותה על כנה. לפני שנה בן ברננקי הוריד את הריבית לשפל היסטורי של בין 0% ל-0.25% במטרה להוציא את המשק האמריקני מהמיתון אליו נכנס.