מגזין "טיים" בוחר את איש השנה שלו: יו"ר ה'פד' בן ברננקי

"המיתון היה הסיפור של השנה. בלי בן ברננקי מצבנו היה יכול להיות הרבה יותר גרוע", כתב העורך הראשי ריצ'רד סטינגל בנימוקו ההחלטה להעניק לברננקי את התואר ■ "לברננקי יש השפעה עצומה על העתיד הלאומי של ארה"ב"

המגזין "טיים" הודיע היום (ד') כי הוא בחר את יו"ר ה'פד', בן ברננקי, לאיש השנה של המגזין לשנת 2009 כהכרה לתרומתו העצומה בחילוץ כלכלת ארה"ב מהמשבר הכלכלי החמור ביותר שלה מאז השפל הגדול.

"המיתון היה הסיפור של השנה. בלי בן ברננקי מצבנו היה יכול להיות הרבה יותר גרוע", כתב העורך הראשי ריצ'רד סטינגל בנימוקו ההחלטה להעניק לברננקי את התואר. "לברננקי יש השפעה ללא תחרות על הכסף שלנו, המשרות שלנו, החסכונות שלנו והעתיד הלאומי של ארה"ב. ההחלטות שלו יעצבו את מסלול השגשוג שלנו", הוסיף.

"ברננקי היה מקרה יוצא כמעט לקלישאה כי אנשים לא לומדים מן ההיסטוריה וחוזרים על אותן טעויות. ברננקי לא רק למד מהיסטוריה אלא כתב היסטוריה חדשה בעצמו", נכתב.

בן ברננקי, בן ה-56, היו"ר הנוכחי של הפדרל ריזרב, בעברו יו"ר היועצים הכלכליים לנשיא ארה"ב וחבר דירקטוריון בפדרל ריזרב. באוקטובר 2005, מונה על ידי ג'ורג' בוש הבן להחליף את אלן גרינספן בתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב וב-1 בפברואר 2006 הושבע לתפקיד לאחר שמינויו אושר בסנאט ב-31 בינואר 2006.

ברננקי התעניין מאוד בתקופת השפל הגדול, תקופה שעליה הוא ביסס רבים מאוד ממאמריו. ב-2002, ביום הולדתו ה-90 של מילטון פרידמן, אמר: "הרשו לי לנצל מעט את מעמדי כנציג רשמי של הבנק המרכזי של ארצות הברית ולומר למילטון: כן, נכון, אתה צודק, אנחנו (הפדרל ריזרב) אשמים בשפל הגדול, אבל הודות לך - זה לא יקרה שוב".