גולדמן זאקס ו-JK Capital ימכרו מניות איזיצ'יפ בכ-38 מיליון דולר

איזיצ'יפ עצמה תגייס 8.5 מיליון דולר נוספים, למרות שבחודש שעבר הצהיר מנכ"ל החברה כי אין לה כוונה לעשות זאת

לפני פחות מחודש אמר ל"גלובס" אלי פרוכטר, מנכ"ל חברת איזיצ'יפ, כי לחברה "אין כוונה לגייס כסף במחירים הללו, ולא נדלל את בעלי המניות בשווי הנוכחי". הדברים נאמרו לאחר שאיזיצ'יפ הגישה לרשות ניירות ערך האמריקנית (ה-SEC), תשקיף מדף לגיוס עתידי של עד 100 מיליון דולר.

היום מתברר שהצהרות לחוד ומציאות לחוד, לאחר שאיזיצ'יפ הודיעה על הצעת מכר של 3.86 מיליון מניות, שמתוכן ימכרו בעלי מניות קיימים של החברה 3.15 מיליון מניות, ואילו החברה עצמה תמכור 0.71 מיליון מניות. המסחר במניית איזיצ'יפ, הנסחרת במקביל לנאסד"ק גם במדד תל אביב 100, לא התקיים היום, היות שעדיין לא נקבע המחיר בו יימכרו המניות בהנפקה.

את המסחר אמש סיימה מניית איזיצ'יפ במחיר של 12.6 דולר, המשקף לחברה שווי של 295 מיליון דולר. לרוב המחיר בהנפקות של חברות אשר כבר נסחרות נעשה בהנחה על מחיר השוק, כך שבמידה שההנחה תהיה בשיעור של 5%, והמניות יימכרו לפי שווי של 12 דולר למניה, תגייס איזיצ'יפ כ-8.5 מיליון דולר, ואילו חברות ההשקעה גולדמן זאקס ו-JK Capital ימכרו מניות בשווי מוערך של 37.8 מיליון דולר.

איזיצ'יפ מפתחת שבבים לראוטרים (נתבים) של רשתות תקשורת גדולות עבור יצרניות ציוד תקשורת. את ההנפקה האחרונה שלה ביצעה החברה בקיץ 2007, עוד בגלגולה הקודם כחברת לנאופטיקס. אז גייסה איזיצ'יפ כ-40 מיליון דולר בשתי הנפקות, הראשונה שנעשתה למשקיע פרטי בהיקף של כ-12 מיליון דולר, ואת יתרת הסכום גייסה החברה באמצעות מכירת מניות שנעשתה באמצעות בנק ההשקעות ג'פריס, שמשמש כחתם גם בהנפקה הנוכחית. ההנפקה אז בוצעה לפי מחיר של 18.85 דולר למניה.

בסוף הרבעון השלישי היו בקופת איזיצ'יפ 60.6 מיליון דולר, וזאת לאחר שהיא סיימה אותו עם הכנסות של 10.6 מיליון דולר, ורווח נקי על בסיס Non-Gaap של 3.9 מיליון דולר.