רשות המסים נערכת לשינוי שיטת שווי השימוש ברכב

הרשות תעלה בתחילת ינואר לאתר האינטרנט של שע"מ "מנוע חיפוש" יאפשר לחשב במדויק את שווי השימוש לכל דגם ותת-דגם שנמכר בארץ ■ במקביל, בענף הרכב מעריכים כי מחירי המשפחתיות היפניות הבסיסיות יתייקרו בינואר ב-3% בממוצע

רשות המסים תעלה בתחילת ינואר לאינטרנט מערכת לחישוב שווי השימוש המדויק בכלי רכב שונים בהתאם לפרמטרים כמו סוג הרכב, שנת העלייה על הכביש, קוד הרכב וכדומה.

המערכת, שנמצאת כיום בשלבי ניסוי באתר שירותי-עיבוד-ממוחשבים (שע"מ) של רשות המסים, תאפשר לחשבים ולאנשי הכספים בחברות לדעת במדויק מה שווי השימוש על פי השיטה "הרציפה" החדשה, שאותו יש לזקוף ממשכורתם של העובדים השונים.

החישוב יתבסס על מחירוני הרכב החדשים, שיופצו על ידי יבואני הרכב ב-1 בינואר והם יהיה תקפים למשך כל השנה עד לעדכונם בינואר 2011. רשות המסים תעקוב אחרי השינויים בממוצעים במחירי הרכב בשנה הראשונה ותבצע ב-2011 עדכונים בהתאם לשינויים.

שיווי הרכב

בענף הרכב העריכו היום כי מחירי רוב המשפחתיות הבסיסיות מתוצרת יפן, שכיום משובצות בגבול קבוצה 2, יתייקרו בתחילת ינואר בשיעור ממוצע של כ-3% ויתייצבו סביב 118 אלף עד 119 אלף שקל. במקביל צפויים גם מחירי המשפחתיות האירופאיות "לזחול" לכיוון 130 אלף שקל, הסף שמעבר לו אחוז שווי השימוש בשנה הראשונה עולה במדרגה.