צ'רלטון מעלה שני ערוצי HD שישדרו משחקי ספורט בינלאומיים

כיום פועל בישראל ערוץ HD של ערוץ הספורט, המשדר גם תכנים ישראליים, וערוץ נוסף של יורוספורט האירופית ■ ייתכן כי צ'רלטון תיגש למכרז של רשות השידור על שידורי ה-HD של המונדיאל

חברת צ'רלטון תעלה שני ערוצי HD חדשים - כך נודע ל"גלובס". על-פי ההערכה, בתוך חודשיים יושקו שני הערוצים, שיתמקדו בשידור משחקים בינלאומיים באיכות צפייה גבוהה. בימים אלה נבנה מערך השידור החדשני של החברה על-ידי אולפני הרצליה. בצ'רלטון מנהלים בימים אלה משא-ומתן עם HOT ועם yes להעלאת הערוצים.

כיום פועל בישראל ערוץ HD של ערוץ הספורט, המשדר גם תכנים ישראליים; וערוץ נוסף של יורוספורט האירופית.

קהל צרכני שידורי הספורט נחשב לקהל בעל חשיפה גבוהה לטכנולוגיות מתקדמות. גם שוק זכויות השידור ב-HD הולך ומתרחב, ואלה נמכרות לחוד ברחבי העולם.

כניסתה של צ'רלטון - המחזיקה בישראל שני ערוצים בתשלום: ספורט 1 וספורט 2 - עשויה להגדיל משמעותית את ההשפעה על שוק זכויות השידור המקומי. בין היתר הדבר מעלה את השאלה מי תהיה החברה שתחזיק בזכויות שידור ה-HD של משחקי מונדיאל 2010 שיערכו בדרום אפריקה.

כפי שפורסם ב"גלובס", זכיינית ערוץ 2 רשת ניגשה למכרז של רשות השידור על השידורים "הרגילים" של משחקי המונדיאל. רשת תשדר בקיץ 8 מתוך 64 משחקי המונדיאל, 7 מתוכם בשעות פריים-טיים. הזכיינית תשלם לרשות השידור סכום המוערך ב-3.2 מיליון שקלים עבור הזכויות.

זכויות ה-HD של הגביע העולמי יימכרו במכרז נפרד.

בצ'רלטון סירבו להגיב לדברים.