הבהלה ל-iPhone עוברת מתחת ומעל לקו ומעשירה כמה פרסומאים

4 זויות מעניינות יש להשקה הפרסומית של ה-iPhone: חברות הסלולר, אפל ישראל, יצרני מכשירי הסלולר המתחרים וחברות שמציעות אפלקציות למכשיר

אמנם הכינו אותנו שה-iPhone מגיע, אבל מתקפת פרסום כזו מזמן לא נראתה במחוזותינו. גם לראות את חברות הסלולר חותמות במשותף על מודעות זה לא דבר שבשגרה.

4 זויות מעניינות יש להשקה הפרסומית של ה-iPhone: חברות הסלולר, אפל ישראל, יצרני מכשירי הסלולר המתחרים וחברות שמציעות אפלקציות iPhone.

חברות הסלולר התחייבו על מכירת מכשירי iPhone רבים. זו הסיבה לפרסום המאסיבי בשילוט החוצות ובשאר אמצעי המדיה.

סלקום, שפרסמה באמצעות גיתם BBDO ומקאן דיגיטל את ה-iPhone סנטר, היתה חברת הסלולר עם ההשקעה הפרסומית הגדולה בנושא, והגיעה למקום השלישי בטבלת המותגים השבועית עם פרסום בשווי ריאלי של כ-1.7 מיליון שקל.

פלאפון, באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי, הציגה ללקוחות את ה-iPhone בקניוני עזריאלי; ופרטנר, שאמנם לא פרסמה (עדיין?) בטלוויזיה, נתנה דגש באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי על יכולות המכשיר. בתווך, idigital, המייצגת את אפל בארץ, פרסמה את המכשיר באמצעות יהושע TBWA.

אחת הנקודות המעניינות בכל הבליץ' הפרסומי הזה היא שתיקת סמסונג וסוני אריקסון. אלה כנראה מחכות לשוך הסערה הפרסומית, מחשש שקולן לא יישמע בימים אלה. יוצאת מן הכלל הזה היא נוקיה, מפרסמת באמצעות גלר-נסיס-פובליסיס את OVI STORE. אפליקציות כבר אמרנו?

ואם באפליקציות עסקינן: מספר חברות שחזו מראש את הבהלה ל-iPhone פיתחו מבעוד מועד אפליקציות למכשיר. הבולט מכולם היה בנק לאומי, הממוקם שני בטבלה השבועית עם פרסום בשווי ריאלי של 1.8 מיליון שקל, באמצעות מקאן-אריקסון.

מילה אחרונה לגבי הבנקים: לאחר "להעביר את דביר" של בנק מזרחי-טפחות, בבנקים הגדולים לא לוקחים סיכונים מיותרים וממשיכים להפגין נוכחות פרסומית מסיבית. השבוע, בנק הפועלים ובנק לאומי שומרים על מקום טוב בראש הטבלה.

המותגים המושקעים

1. בנק הפועלים - 3,126,803 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

2. בנק לאומי - 1,801,839 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

3. סלקום - 1,749,582 שקל - באמצעות גיתם BBDO

4. יופלה - 1,624,020 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

5. א.ל.מ - 1,313,735 שקל - באמצעות רגב-קויצקי