FTS של גולשטיין מפטרת 30% מעובדיה; המנכ"ל פוטר

FTS נסחרת בבורסת המשנה הבריטית לפי שווי של 16 מיליון דולר ומעסיקה כ-190 עובדים ■ דני גולדשטיין, היו"ר: "אנו רוצים לשפר את שיעורי הרווח של החברה; פולני פורש על רקע חילוקי דעות"

לפני פחות מחודש ימים הודיעה FTS , אחת החברות הישראליות הנסחרות בבורסת המשנה הבריטית (AIM), על חלוקת דיבידנד נדיבה, וציירה תמונה ורודה לכאורה.

ובכן, נראה שאין קשר בין חלוקת הדיבידנד למתרחש במסדרונות החברה. ל"גלובס" נודע כי FTS עומדת לפטר בימים אלו 30% ממצבת כוח האדם שלה. בנוסף, אשר פולני, שהספיק לכהן כמנכ"ל החברה רק במשך שנה, פוטר מתפקידו, ויחד עימו (ולאור קיצוצי כוח האדם) צפויים לעזוב גם מספר סמנכ"לים בכירים.

FTS (ראשי תיבות של Formula Telecom Solutions) מספקת פתרונות תוכנה ויישום של Billing (מערכות חיוב) ו-CRM (מערכות לניהול קשרי לקוחות), ונסחרת כיום לפי שווי של 16 מיליון דולר לאחר שמנייתה עלתה מתחילת השנה בשיעור של 12%. בעלת השליטה ב- FTSהיא חברת פורמולה ויז'ן (44.6%), שבבעלות דני גולדשטיין, אשר מכהן כיו"ר הראשונה.

"חילוקי דעות לגבי עתיד החברה"

נכון להיום, FTS מעסיקה קרוב למאה ותשעים עובדים, ולכן מדובר על חמישים עד שישים עובדים שייאלצו להיפרד ממקום עבודתם. גולדשטיין אישר הבוקר את הדברים, ואמר ל"גלובס" כי פרישת פולני נובעת "מחילוקי דעות באשר לעתיד החברה".

לדברי גולדשטיין, אין עדיין מחליף קבוע לפולני, ומי שייכנס לנעליו באופן זמני הוא עמוס סיון, שהיה קודמו בתפקיד במשך 12 שנים. סיון הוא אחד מבעלי המניות בחברה (14.8%), והוא גם מכהן בה כסגן יו"ר.

"לגבי ההמשך, נבחן מועמדים לתפקיד, אך כרגע אנו רוצים להתמקד בשיפור שיעורי הרווח של החברה", מציין גולדשטיין. FTS סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד נקי של 76 אלף דולר לעומת רווח נקי של 1.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ירדו בשיעור של 39.7% לרמה של 9.9 מיליון דולר לעומת 16.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי גולדשטיין, מקור הבעיה של החברה הוא בפעילותה בארץ. "החברה הבת שפועלת בארה"ב מציגה ביצועים יפים, אך הפעילות בארץ קצת תקועה וחלק מהפרויקטים בהם החברה הייתה אמורה להשתתף בוטלו". לדבריו, החברה צריכה לעבור תהליך של התייעלות, שחלק ממנו הוא התמקדות במספר קווי מוצרים מצומצם יותר.

ואם כבר בהתייעלות עסקינן, גולדשטיין אינו רואה בחלוקת הדיבידנד האחרונה מהלך חריג שעלול לפגוע בנזילות החברה בעתיד. "אין לנו בעיות של תזרימי מזומנים, ואת הדיבידנד חילקנו משיקולי מס מסוימים". נכון לתום המחצית השנייה של השנה, יש בקופת החברה מזומנים בשווי של 12 מיליון דולר ושווי הדיבידנד שיחולק יעמוד על 4.3 מיליון דולר.