אירופה ננעלה בעליות: בורסת צרפת בלטה בעלייה של 2.1%

הפוטסי הבריטי הוסיף 1.9% והדאקס עלה ב-1.7% בגרמניה ■ בורסות אסיה ננעלה במגמה מעורבת - סין חוזה קצב צמיחה שנתי של 8% ב-2010 ■ העודף מסחרי של יפן הגיע ל-4.14 מיליארד דולר בנובמבר

שוקי אירופה ננעלו בעליות שערים, בהובלת מניות האנרגיה והבנקים, כאשר ברקע, ממשלת דובאי הבטיחה להעניק בטחונות לדובאי וורלד, חברת האחזקות הריבונית שלה שנקלעה לפני כחודש למשבר חוב קשה. המדדים המובילים באירופה הוסיפו 1.7%-2.1% בהובלת הבורסה בצרפת.

מוקדם יותר, המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר הונג קונג סיימה בירידות על רקע התגברות החששות מפני צעדים נוספים ל"קירור" שוק הנדל"ן, וטוקיו ננעלה בעליות לאור חולשתו של הין ביחס לדולר. הדולר נסחר ברמה הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים מול האירו והין לאור סימנים להאצת ההתאוששות הכלכלית.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.3% ל-117.9 נקודות, העלייה הראשונה מזה שלושה ימי מסחר.

בזירה הסינית, שר התעשייה של סין העריך כי התמ"ג של סין יצמח בקצב שנתי של 8% "בלבד" ב-2010, לאור התאוששות כלכלית "בלתי יציבה" מהמשבר הפיננסי העולמי.

בינתיים נתוני המאזן המסחרי ביפן לחודש נובמבר הצביעו על עודף מסחרי של 373.9 מיליארד ין (4.14 מיליארד דולר), יותר מהתחזיות לעודף מסחרי של 319.2 מיליארד ין. היצוא הכולל מיפן נפל ב-6.2%, ירידה זה 14 חודשים ברציפות. עם זאת מדובר בשיפור לעומת אוקטובר, עת ירד היצוא ב-23.2%. כך לדוגמה, היצוא לסין עלה ב-7.8%. היקף היבוא ירד ב-16.8% לעומת החודש המקביל אשתקד.

"בשל החולשה הנמשכת בביקושים המקומיים, היצוא הינו מפתח עיקרי לשמירה על התאוששותה של יפן מהמיתון הקשה אליו נכנסה. התחזקותו האחרונה של הין פגעה ביצוא ואם מגמה זו תחזור על עצמה אזי האיום על היצוא יתחזק", אמרו אנליסטים באקשן אקונומיקס.

קוונטס מזנקת

מניית הבורסה של לונדון, LSE , ריכזה עניין לאחר שחתמה על עסקה לרכישת 60% מפלטפורמת המסחר טורקיז, שתתמזג עם הפלטורמה שלה, באיקאל למיזם פאן אירופאי חדש.

HSBC , רויאל בנק אוף סקוטלנד , ובנקים נוספים ניהלו היום דיונים עם דובאי וורלד, חברת האחזקות הריבונית של דובאי, שצפויה לבקש היום מנושיה דחייה נוספת של תשלום חובותיה.

חברת התעופה האוסטרלית קוונטס עוררה עניין לאחר שחזתה רווח לפני מס של 150 מיליון דולר אוסטרלי במחצית הראשונה.

מניות הסחורות, BHP ביליטון , פורטסקיו מטלס וניפון אוייל ריכזו עניין לאור התחזקות החוזים העתידיים על המתכות והנפט.