התכוף תספק רכבים ממוגנים למשטרת פרו ב-42 מיליון שקל

מדובר בעיקר ברכבים המבוססים על מכלול רכב הזאב, אותו פיתחה התכוף עבור צה"ל כרכב משימה ממוגן ■ תספק את הרכבים במחצית הראשונה של 2010 ■ זוהי העסקה השנייה בגודלה שחותמת התכוף ב-2009

חברת התכוף המפתחת ומייצרת רכבים יעודים לשימושים צבאיים ואזרחיים דיווחה היום כי חתמה על חוזה לאספקת כלי רכב ממוגנים למשטרת פרו בהיקף של 42 מיליון שקלים.

מדובר, כאמור, באספקת כלי רכב ממוגנים, בעיקר רכבים המבוססים על מכלול רכב הזאב, אותו פיתחה התכוף עבור צה"ל כרכב משימה ממוגן כנגד מגוון רחב של אמצעי לחימה שונים, מטענים וכד'. על פי מתווה העסקה, כלי הרכב אמורים להיות מסופקים למשטרת פרו במסגרת המחצית הראשונה של שנת 2010, במהלכם תכיר התכוף בכל ההכנסות מהפרויקט.

"אנו מאוד גאים על הזכייה הנוכחית שללא ספק מוכיחה את יכולותיה של התכוף באספקת רכבים ממוגנים במגוון רחב של תצורות ומאפיינים מיגוניים ייחודיים", אמר שמעון שחם, מנכ"ל התכוף. "להערכתי זוהי רק הסנונית הראשונה שלנו ביבשת דרום אמריקה בכלל ובפרו בפרט. אין ספק שהניסיון הרב שצברנו מול צה"ל בכל הקשור לפיתוח רכב ה"זאב" והוכחת יכולותיו המגוונות, סייעו לנו משמעותית בזכייה וביכולת שלנו לגבור על שורה של מספר יצרנים ידועים בתחום המיגון, תוך שאנו מציגים טכנולוגיה מתקדמת ביותר".

נזכיר כי זוהי העסקה השנייה בגודלה שחותמת התכוף ב-2009 לאחר שבתחילת השנה דיווחה החברה על מספר הזמנות לאספקת שורה של כלי רכב יעודיים מתוצרתה בהיקף כולל של כ-320 מיליון שקל. בדוח האחרון שפרסמה החברה היא מציינת שהלקוח העיקרי במסגרת ההזמנות הנ"ל זה היא חברת BMC הטורקית, לה סיפקה התכוף מגוון רכבים בתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההסכם האספקה עתיד להמשיך לתוך שנת 2010 כשנתנה אופציה המאפשרת לחברה הטורקית להגדיל את ההזמנה בעוד כ-100% מערכן הנוכחי. אם האופציה תמומש, מדובר באספקה גדולה נוספת בשנים 2011 ו-2012