אולמרט לביהמ"ש: אני מתקשה לגייס סניגור בכיר במקום וינשטיין

רה"מ לשעבר ושולה זקן כפרו בכל האישומים נגדם ■ פרקליטו של אולמרט: עזיבת עו"ד יהודה וינשטיין את צוות ההגנה בשל מינויו ליועמ"ש יצרה מצוקה ■ פנה לעוה"ד נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, ששוקלות את הייצוג בתיק

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתקשה לגייס סניגור בכיר נוסף לצוות ההגנה במקומו של עו"ד יהודה וינשטיין, שפרש בשל מינויו ליועץ המשפטי לממשלה - כך עולה מהדיון שנערך הבוקר (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים.

נודע כי בין היתר פנה פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, לעוה"ד נוית נגב ואיריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב. השתיים אישרו כי "נעשתה פנייה למשרדנו לייצג את אולמרט בפרשת ראשונטורס. אנחנו בוחנות אפשרות ייצוגו בתיק".

ראש צוות ההגנה, עו"ד אלי זהר, כפר בשמו של אולמרט בכל האישומים נגדו בפרשות ראשונטורס, טלנסקי (מעטפות הכסף) ומרכז ההשקעות. הוא ביקש להגיש תשובה מפורטת לאישום בכתב בעוד חודש.

"אנו נמצאים בשלב של צירוף משרד נוסף לצוות ההגנה. זה צפוי לקרות בתוך שבוע ימים, והדברים מאוד קונקרטיים. העומס של התיקים בעניין זה הוא לא שגרתי", הסביר זהר.

"אנו נמצאים במצב שלא היה כדוגמתו ב-60 שנות המדינה", הוסיף עו"ד זהר. "חבר מכובד מאוד בצוות שלנו עזב אותנו. מעבר למעורבות שלו בכל התיק, הוא היה אחראי על פרשת ראשונטורס, ולכן אנו במצוקה".

עו"ד זהר הפתיע כשאמר כי הוא מתקשה בגיוס סניגור נוסף לתיק. "עורכי הדין שאנו רוצים לבקש מהם להצטרף עסוקים כבר בתקופה זו, וקשה להם. זה תיק מורכב מאוד, והתיקים האחרים מורכבים. אלה כמויות אדירות של חומר".

זקן כפרה בהאשמות

גם פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, כפר בשמה בעבירות המיוחסות לה וביקש דחייה של חודש בהגשת תשובה מפורטת לאישום בשל ריבוי חומר החקירה.

הנשיאה מוסיה ארד והשופטים יעקב צבן ומשה סובל הורו לאולמרט וזקן להגיש את תשובתם הכתובה לאישומים בפרשות טלנסקי ומרכז ההשקעות עד ל-4 בינואר, ופטרו אותם מלהתייצב לדיון זה.

כן הורתה הנשיאה לפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, להתייצב לדיון ב-14 בינואר כשבידו העתק להגשה של כל הראיות שהמדינה מתכוונת להגיש כראיה, תוך הפרדה בין האישומים והעניינים.

השופטים ציינו כי הם מצפים שהצדדים ייפגשו כדי לצמצם את המחלוקות לגבי הגשת החומר. (ת.פ. 426/09).